Sv, 5.02.2023.

VIDEO ⟩ "TV Rain" izskan aicinājums palīdzēt Krievijas armijai. NEPLP ierosina vēl vienu lietu

LETA
"TV Rain" izskan aicinājums palīdzēt Krievijas armijai. NEPLP ierosina vēl vienu lietu
Facebook Telegram Draugiem Twitter Whatsapp
Comments 3
Kadrs no "TV Rain" raidījuma "Zģes i seičas" ("Здесь и сейчас"/"Te un Tagad").
Kadrs no "TV Rain" raidījuma "Zģes i seičas" ("Здесь и сейчас"/"Te un Tagad"). Foto: Ekrānuzņēmums no video

Nacionālā elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome (NEPLP) ierosinājusi administratīvā pārkāpuma lietu pret Krievijas neatkarīgo TV programmu "Doždj" ("Дождь"/"TV Rain"), kas raida ar Latvijas licenci, par aicinājumu palīdzēt Krievijas armijai, atklāja NEPLP priekšsēdētājs Ivars Āboliņš.

Lieta ierosināta pēc raidījumā "Zģes i seičas" ("Здесь и сейчас"/"Te un Tagad") izskanējušā aicinājuma sniegt informāciju par mobilizēto Krievijas armijas karavīru dienestu frontē.

Raidījuma vadītājs izteica cerību, ka telekanālam izdevies vairākiem karavīriem palīdzēt, piemēram, ar "ekipējumu vai elementārām ērtībām frontē".

Āboliņš norādīja, ka tas ir Latvijas drošības jautājums, kas tiks risināts likumā noteiktajā kārtībā.

Tādējādi šis var kļūt par trešo būtisko "Doždj" pārkāpumu pēdējo mēnešu laikā.

Āboliņš uzsver, ka par trīs būtisku pārkāpumu izdarīšanu NEPLP ir tiesīga anulēt kanāla apraides atļauju.

"Doždj" galvenais redaktors Tihons Dzjadko vietnē "Twitter" gan skaidro, ka televīzijas kanāls nenodarbojas ar palīdzību Krievijas armijai, un raidījuma vadītāja neveikli izteicies un ticis pārprasts. Aicinājums bijis domāts, lai vāktu informāciju par Krievijas valsts varas un armijas noziegumiem, nevis sniegtu palīdzību pašai armijai.

Ņemot vērā, ka skatītāji pārpratuši šo frāzi, Dzjadko sola to dzēst no raidījuma atkārtojumiem.

Žurnāliste Jekaterina Kotrikadze piektdien raidījumā "Zģes i seičas" pavēstīja, ka "Doždj" nolēmis pārtraukt sadarbību ar Alekseju Korosteļevu, kurš ceturtdien vadīja raidījumu un izteicās par atbalsta sniegšanu Krievijas armijai.

Jau ziņots, ka piektdien NEPLP piemēroja "Doždj" 10 000 eiro sodu par okupētās Krimas iezīmēšanu Krievijas sastāvā un Krievijas armijas nosaukšanu par "mūsu armiju". Šis gadījums bija otrais būtiskais pārkāpums pēdējo mēnešu laikā.

Jau vēstīts, ka neatkarīgais televīzijas kanāls "Doždj" darbību uz laiku pārtrauca marta sākumā pēc tam, kad Krievijas Valsts dome pieņēma likumu par "viltus ziņām". Līdz ar kanāla darbības apturēšanu tā galvenais redaktors Dzjadko un vairāki citi redakcijas darbinieki pameta Krieviju.

"Doždj" 18. jūlijā pakāpeniski atsāka darbu, strādājot tostarp no studijas Rīgā.

Tēmas
Aktuālākās ziņas
Jaunākās ziņas
Nepalaid garām
Uz augšu