Sv, 5.02.2023.

NEPLP vadītājs neatklāj, kad varētu tikt pieņemts lēmums "Doždj" lietā

LETA
NEPLP vadītājs neatklāj, kad varētu tikt pieņemts lēmums "Doždj" lietā
Facebook Telegram Draugiem Twitter Whatsapp
Comments
Foto: Zane Bitere / LETA

Nacionālā elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomes (NEPLP) priekšsēdētājs Ivars Āboliņš pagaidām neatklāj, kad NEPLP varētu pieņemt lēmumu Krievijas neatkarīgās TV programmas "Doždj" ("Дождь"/"TV Rain") lietā.

NEPLP ir ierosinājusi administratīvā pārkāpuma lietu pret TV programmu "Doždj", kas raida ar Latvijas licenci, par aicinājumu palīdzēt Krievijas armijai.

Lieta ierosināta pēc 1.decembrī raidījumā "Zģes i seičas" ("Здесь и сейчас"/"Te un tagad") izskanējušā aicinājuma sniegt informāciju par mobilizēto Krievijas armijas karavīru dienestu frontē. Raidījuma vadītājs izteica cerību, ka telekanālam izdevies vairākiem karavīriem palīdzēt, piemēram, ar "ekipējumu vai elementārām ērtībām frontē".

Āboliņš aģentūrai LETA uzsvēra, ka šobrīd nevar komentēt ne to, kad NEPLP varētu lemt par soda piemērošanu, ne arī to, kāds šis sods varētu būt un vai kanālam var draudēt apraides atļaujas anulēšana.

Savukārt uz jautājumu, vai tas, ka telekanāla vadība no darba atbrīvojusi minēta raidījuma vadītāju, Āboliņš norādīja, ka jebkura informācija, kas ir saistīta ar konkrēto lietu, tiks izvērtēta.

Iepriekš Āboliņš norādīja, ka tas ir Latvijas drošības jautājums, kas tiks risināts likumā noteiktajā kārtībā.

Šis var kļūt par trešo būtisko "Doždj" pārkāpumu pēdējo mēnešu laikā. Par trīs būtisku pārkāpumu izdarīšanu NEPLP ir tiesīga anulēt kanāla apraides atļauju.

Žurnāliste Jekaterina Kotrikadze piektdien raidījumā "Zģes i seičas" pavēstīja, ka "Doždj" nolēmis pārtraukt sadarbību ar Alekseju Korosteļevu, kurš ceturtdien vadīja raidījumu un izteicās par atbalsta sniegšanu Krievijas armijai.

NEPLP piemēroja "Doždj" 10 000 eiro sodu par okupētās Krimas iezīmēšanu Krievijas sastāvā un Krievijas armijas nosaukšanu par "mūsu armiju". Šis gadījums bija otrais būtiskais pārkāpums pēdējo mēnešu laikā.

LETA jau vēstīja, ka neatkarīgais televīzijas kanāls "Doždj" darbību uz laiku pārtrauca marta sākumā pēc tam, kad Krievijas Valsts dome pieņēma likumu par "viltus ziņām". Līdz ar kanāla darbības apturēšanu tā galvenais redaktors un vairāki citi redakcijas darbinieki pameta Krieviju.

"Doždj" 18.jūlijā pakāpeniski atsāka darbu, strādājot tostarp no studijas Rīgā.

Tēmas
Aktuālākās ziņas
Jaunākās ziņas
Nepalaid garām
Uz augšu