Latvijā 44% autovadītāju sabiedriskā transporta joslas rada neskaidrības, liecina aptauja

LETA
Sastrēgums. Ilustratīvs attēls.
Sastrēgums. Ilustratīvs attēls. Foto: Evija Trifanova/LETA

Latvijā 44% autovadītāju sabiedriskā transporta joslas rada neskaidrības, informēja biedrības "Izglītības, kultūras un inovatīvo projektu asociācija" (IKIPA) pārstāvji, atsaucoties uz pētījumu kompānijas "Norstat" veikto aptauju.

Autovadītājiem nav skaidrs, kad un kā pareizi pārkārtoties uz sabiedriskā transporta joslu un kuri ceļu satiksmes dalībnieki drīkst pārvietoties pa sabiedriskā transporta joslu.

Aptaujas dati liecina, ka 7% autovadītāju ar šādām neskaidrībām saskaras regulāri, savukārt 44% ir pilnībā pārliecināti par savām ceļu satiksmes noteikumu zināšanām attiecībā uz sabiedriskā transporta joslu.

"Rīgas satiksmes" pārstāve Baiba Bartaševiča-Feldmane norāda, ka, lai gan lielākā daļa autovadītāju respektē sabiedriskā transporta joslas, ir novērots, ka pa tām regulāri pārvietojas ceļu satiksmes dalībnieki, kuriem tur nevajadzētu atrasties.

"Steidzīgākie autovadītāji mēdz pārkāpt ceļu satiksmes noteikumus un tomēr braukt pa sabiedriskā transporta joslu, lai apsteigtu citus ceļu satiksmes dalībniekus. Vēlāk šie autovadītāji cenšas nokļūt atpakaļ savā joslā, radot sastrēgumus un avārijas situācijas un kavējot sabiedriskā transporta kustību," papildina Bartaševiča-Feldmane.

Savukārt Rīgas pašvaldības policija atgādina, ka pārkārtoties uz sabiedriskā transporta joslu, ja nepieciešams veikt manevru pa labi, drīkst īsi pirms manevra veikšanas, šķērsojot pārtraukto līniju. Pa joslu, kas paredzēta sabiedriskajiem transportlīdzekļiem, drīkst pārvietoties arī taksometri ar dzelteno numura zīmi, elektroautomobiļi, divriteņu mopēdi un motocikli, kā arī visi operatīvie transportlīdzekļi, bet ar velosipēdu un elektroskrejriteni pa sabiedriskā joslu drīkst braukt tikai gadījumos, kad ir uzstādīta papildzīme, kas to atļauj.

Lai veicinātu autovadītāju izpratni par sabiedriskā transporta joslu nozīmi galvaspilsētas satiksmē, maijā norisinās IKIPA informatīvā kampaņa "Cieni sabiedrisko!".

Iedzīvotāju aptauju pēc IKIPA pasūtījuma veica pētījumu kompānija "Norstat", aptaujājot vairāk nekā 1000 iedzīvotāju visā Latvijā šā gada aprīļa otrajā pusē.

Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu