"Jā, iepirkuma komisija darbojas, protams, likuma ietvaros. Šajā gadījumā Publisko iepirkumu likums un likuma priekšā varbūt šis ierobežojums attiecas tikai uz sodīto komersantu, ne uz viņa māsām, meitām vai citādi saistītajiem uzņēmumiem," saka Merirands.
Konkursa rezultātu pārsūdzēja akciju sabiedrība CATA. Iepirkumu uzraudzības birojs lēmumu pieņēma 9. janvārī. Saskaņā ar iepirkuma dokumentāciju, "Transrevis" pārvadājumi būtu jāsāk sniegt jau no 1.janvāra. Taču jau pirmajās sarunās ar uzvarētāju pērn decembra sākumā, firma direkcijai pavēstījusi, ka pakalpojumu varot uzsākt aptuveni pusgada laikā. Tas nozīmē – pat, ja sūdzības nebūtu, janvārī "Transrevis" pārvadājumus nebūtu varējis uzsākt.
CATA plāno lēmumu pārsūdzēt tiesā. "Konkursa dokumentācija paredzēja tikai vienu pakalpojuma uzsākšanas datumu, kurš jau ir aiz muguras. Mums arī nav saprotams, kādēļ Autotransporta direkcija, paskatoties kalendārā, nepieņem lēmumu - vakar, šodien vai rīt par šī iepirkuma izbeigšanu. Viss, beidzam māžoties, jo mūsu ieskatā nav iespējams šī konkursa rezultātā pakalpojumu uzsākt sniegt 2026.gada 1.jūlijā, jo tas nav 2025.gada 1.janvāris,""raidījumam saka AS “CATA” Pasažieru pārvadājumu dienesta vadītājs Lotārs Dravants.
Lai iedzīvotāji nepaliktu bez sabiedriskā transporta, direkcija pagarinājusi esošo līgumu ar CATA līdz nākamā gada vidum. Pārvadātāju šīm divām lotēm nevar atrast jau ilgstoši. Pirmo konkursu izbeidza bez rezultāta, otrajā par uzvarētāju pasludināja “Nordeka”, bet tā nespēja laikus sākt pārvadājumus un līgumu pēc attiecīga tiesas lēmuma ATD lauza. Šajā reizē, iespējams, veidojas līdzīga situācija ar “Transrevis”. Ko ar plānoto līgumu iesākt, nav skaidrs arī pašai direkcijai. “Jā, lūk, šī ir tā situācija, kas ir samērā interesanta, ņemot vērā, ka Iepirkumu uzraudzības biroja lēmums nāca jau pēc tam, kad ir pagājis noteiktais pakalpojumu sniegšanas uzsākšanas termiņš, un mēs turpinām konsultēties gan ar iesaistītajām institūcijām, kuras mums varētu dot kādu vērtējumu šajā jautājumā, gan arī ar pašiem pretendentiem, attiecībā uz viņu iespējām vispār sākt šo pakalpojumu,” saka Merirands.