Lasītāja raksts: Vai valsts lobē autoservisus un degvielas tirgotājus?

CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Superauto

Nesen Apollo Auto sadaļā lasīju rakstu par degvielas ekonomiju un iespējām prātīgi braucot ieekonomēt pāris piles degvielas, un tas mani rosināja uz pārdomām par maniem novērojumiem. Sākotnēji domāju šīs domas nevēlējos izteikt skaļi, taču šodien kārtējo reizi braucot pa pilsētu nolēmu, ka arī man ir tiesības pateikt ko domāju.

Strādāju vienā starptautiskā uzņēmumā, nu jau dažus gadus Rīgā, bet pirms tam trīs gadus strādāju šajā pašā uzņēmumā tā mītnes zemē Vācijā. Ņemot vērā, ka esmu augstākā līmeņa vadītāja, man šajā uzņēmumā pienākas biznesa klases dienesta auto. Šeit svarīgi piebilst, ka Vācijā man bija tieši tāda pati automašīna (modelis, motors un aprīkojums) kāda man ir pašlaik Latvijā. Šoreiz nav starpības kādas markas un modeļa ir šī automašīna, bet tā ir vācu ražojums. Kāds pārsteigums, ņemot vērā, ka strādāju vācu uzņēmumā!

Kā jau minēju, Vācijā nostrādāju trīs gadus un visus šos gadus darba vajadzībās daudz ceļoju pa visu Vāciju. Kopā trīs gadu laikā nobraucu teju vai 150 tūkstošus km. Interesants fakts ir tas, ka Vācijā ar savu automobili servisa centru apmeklēju tikai, kad bija nepieciešama regulārā apkope un tikai vienreiz, kad saņēmu izsaukumu uz servisa centru, dēļ kaut kādas detaļas atsaukuma.

Taču kas notiek Latvijā? Ar tieši tādu pašu automašīnu šeit vēl neesmu nobraukusi pat 100 tūkstošus km, bet jau bez regulārajām apkopēm servisa centrā esmu viesojusies vairākkārt, un manai automašīnai ir nomainīti vairāki mezgli un detaļas, kas aizgājušas bojā tikai pateicoties sliktajam ceļu segumam šajā valstī. Mani tas neskar, jo automašīnai ir garantija, bet vērojot kādas summas par remontiem savām dažus vecajām automašīnām maksā mani radinieki, rodas jautājums – kāpēc? Šī iemesla dēļ man rodas dusmas uz mūsu valdību un atbildīgajām iestādēm, kas būvē «zelta tiltu», bet nejēdz sakārtot ielu segumu. Kāpēc mums ir jāmaksā ceļa nodoklis un akcīzes nodoklis, pērkot degvielu, ja nekas netiek darīts mūsu labā? Kad beidzot kas mainīsies uz labo pusi?

Runājot par degvielas tirgotāju dotāciju, jāsaka, ka manas automašīnas vidējais degvielas patēriņš Vācijā un Latvijā atšķiras reizēm pat par diviem litriem. Protams, Vācijā tas patērēja mazāk. Iesaku Apollo redakcijai veikt eksperimentu, salīdzinot degvielas patēriņu uz laba ceļu seguma un slikta, mani tiešām interesē vai es vairs neprotu braukt tik ekonomiski kā Vācijā!

Patiesā cieņā, reta Jūsu lasītāja Zane K.

Ja arī Jums ir ko pastāstīt citiem, droši sūtiet savus rakstus uz Superauto redakciju (auto@e-apollo.lv)!

KomentāriCopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu