Nākamnedēļ varētu kļūt zināms CAF lēmums par vilcienu iepirkuma grozījumiem

LETA
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Ieva Čīka/LETA

Nākamnedēļ varētu kļūt zināms Spānijas uzņēmuma «Construcciones y Auxiliares de Ferrocariles» (CAF) lēmums par uzņēmumam piedāvātajiem grozījumiem jauno vilcienu iepirkuma līgumā, biznesa portālam «Nozare.lv» sacīja AS «Pasažieru vilciens» (PV) pārstāvis Andrejs Fiļipovs.

Jau ziņots, ka 13.jūnijā notikušajās PV valdes un CAF sarunās abas puses vienojušās sākt darbu pie vilcienu iepirkuma līguma grozījumiem. «Sarunas bija konstruktīvas, un abas puses izveidoja darba grupu, lai strādātu pie līguma grozījumiem. Tas ir jāizdara jau tuvākajā laikā,» sacīja Fiļipovs.

11.jūnijā PV oficiāli iesniedzis CAF ar Finanšu ministriju (FM) un Satiksmes ministriju (SM) saskaņoto jauno vilcienu iepirkuma līguma variantu, biznesa portālu «Nozare.lv» informēja uzņēmumā.

FM nosūtījusi SM atzinuma vēstuli par PV valdes veiktajiem grozījumiem iepirkuma līgumprojektā ar CAF, kurā informē, ka kopumā piedāvātais līgumprojekts ir atbalstāms un iepirkuma principu neievērošanas riski ievērojami mazināti.

Par to biznesa portālu «Nozare.lv» informēja FM Komunikācijas nodaļas vadītājs Aleksis Jarockis.

Taču vienlaikus FM vērš uzmanību uz atsevišķiem līgumprojekta punktiem, kurus PV valdei vēl būtu nepieciešams precizēt. Nepieciešamie precizējumi netraucē PV valdei paralēli sākt saskaņošanas sarunas ar CAF par veiktajiem līgumprojekta grozījumiem, norādīja Jarockis.

Grozījumi bija nepieciešami, jo Eiropas Komisija (EK) iepriekš brīdinājusi Latviju, ka, turpinot īstenot «Pasažieru vilciena» un Spānijas uzņēmuma CAF parakstīto jauno pasažieru vilcienu piegādes līgumu, mūsu valstij var pašai nākties maksāt 100 miljonus latu, kuri iepirkumā paredzēti kā Eiropas Savienības (ES) Kohēzijas fonda līdzfinansējums.

Jauno vilcienu iepirkuma kopējās izmaksas tiek plānotas 144 miljonu latu apmērā, no kuriem ES Kohēzijas fonda līdzfinansējums būs 100 miljoni latu. Savukārt otra līguma daļa paredz šo vilcienu uzturēšanu 30 gadu periodā. Kopumā līguma vērtība ir 610,76 miljoni eiro (429,24 miljoni latu).

KomentāriCopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu