«Skype» atkal darbojoties normāli; sola kompensāciju

LETA
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Scanpix/AP

Interneta telefonijas un videotelefonijas pakalpojums «Skype» pēc sabrukuma atkal darbojoties normāli un kompānijas vadība sola kompensāciju «Skype» maksas lietotājiem, kas cieta no pakalpojumu pārtraukuma īsi pirms Ziemassvētkiem, teikts paziņojumā «Skype» oficiālajā blogā.

Blogā, kuram arī pievienots video paziņojums, «Skype» izpilddirektors Tonijs Beits raksta, ka visiem «Skype» maksas komplektu «Pay As You Go» un «Pre-Pay» klientiem tiks piešķirtas 30 bezmaksas zvanu minūtes uz jebkuriem telefona numuriem pasaulē. Savukārt cita veida «Skype» maksas abonentiem tiks piedāvāta abonēšanas nedēļa bez maksas.

No bloga ierakstiem izriet, ka «Skype» avārija likvidēta pakāpeniski, atjaunojot balss, video un, visbeidzot, grupveida video sakarus. Funkcijas «group video calling» atjaunota tieši Ziemassvētku vakarā, lai to varētu izmantot ģimenes un draugi, kuri nevar būt vienkopus svētkos.

«Skype» neseno avāriju skaidro ar sistēmas tā saukto supermezglpunktu pazušanu. Tie ir «Skype» lietotāju datori, kurus sistēma izmanto kā kaut ko līdzīgu starp telefona katalogu un centrāli, jo tie glabā informāciju par citu «Skype» lietotāju atrašanās vietu internetā.

Tieši šo apstākli, ka «Skype» īsti nav savu datu apstrādes resursu, daži nozares komentētāji izmantojuši, lai interneta telefonijas sistēmu raksturotu kā labdabīgu globālo datortīklu «parazītu».

Kā izriet no «Skype» bloga ieraksta, «supermezglpunktu» avāriju izraisījusi kļūme noteiktās «Skype» lietotāja programmatūras versijās, kas faktiski apstiprina aizdomas, ka katra atsevišķa telefonijas un videotelefonijas programma satur iespēju lietotāja datu mašīnu pārvērst par šādu mezglpunktu.

Lai gan «Skype» parasti uzskata par bezmaksas interneta telefonijas un videotelefonijas rīku, kuru izmanto sarunām no vienas internetam pieslēgtas ierīces uz otru, kompānija jau ilgāku laiku piedāvā iespējas par maksu zvanīt uz parastiem telefoniem, kā arī parastus telefona numurus vairākās valstīs.

Šos pakalpojumus izmanto arī lielāks skaits uzņēmumu (piemēram, ja kāds Latvijas uzņēmums vēlētos vietējo Zviedrijas vai Lielbritānijas telefona numuru), tādēļ nozares portālos tiek komentēts, ka «Skype» sabrukums pirms Ziemassvētkiem iedragājis kompānijas reputāciju kā uzticams pakalpojumu sniedzējs biznesam.

Kā zināms, «Skype» tehnoloģisko risinājumu izstrādāja Igaunijā, kur joprojām atrodas galvenais «Skype» attīstības centrs, bet uzņēmumu sākotnēji 2003.gadā dibināja skandināvi Niklass Zenstrēms un Januss Frīss. 2005.gadā «Skype» nopirka interneta «tirgus placis» «eBay», bet 2009.gadā vairākuma akciju pakete tika pārdota finanšu investoru grupai.

Pēc internetā pieejamās informācijas, «Skype» visā pasaulē ir vairāk nekā 520 miljoni lietotāju. Ar «Skype» var veikt bezmaksas sarunas starp internetam pieslēgtām ierīcēm, bet par maksu var zvanīt uz parastajiem telefoniem un pat ierīkot virtuālu parasto telefona numuru dažādās valstīs, arī tur nedzīvojot.

KomentāriCopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu