Radīts jauns produktu marķējums cīņai pret piesārņojumu

FOTO: Ekrānuzņēmums/Twitter

Lielbritānijā izveidots jauns produktu marķējums jeb «uzticības zīme», kas ļauj pircējiem uzreiz redzēt, vai iepakojums satur plastmasu vai ne, vēsta «The Guardian».

Marķējums izvietots uz dzērienu un ēdienu iepakojumiem, ļaujot pircējiem vieglāk izvēlēties starp vairākām alternatīvām.

Šādu marķējumu ar šo gadu sākusi izmantot lielveikalu ķēde «Ekoplaza», cerot, ka šādam solim sekos arī citi vairumtirgotāji.

«Mūsu uzticības zīme samazina citu daudzo simbolu un uzlīmju radīto apjukumu un skaidri norāda uz vienu – šis iepakojums nesatur plastmasu!» sacīja kampaņas «A Plastic Planet» pārstāve Siāna Šaterlanda.

Viņa cer, ka jaunā marķēšanas sistēma spēs mainīt cilvēku iepirkšanās paradumus un samazinās plastmasas atkritumu daudzumu. «Beidzot pircēji var būt daļa no risinājuma, nevis problēmas,» viņa piebilda.

Pēdējā laikā pamatīgi pieaugušas bažas par plastmasas postošo ietekmi uz okeāniem un apkārtējo vidi. Plastmasas piesārņojums esot tik plašs, ka tās daļas tiek atrastas pat krāna ūdenī, zivīs un jūras sālī. Tāpat neesot skaidri zināms, kā tas var ietekmēt cilvēka veselību.

Uz augšu