Šodien par lidojumu uzsākšanu no Rīgas paziņos jauna aviokompānija. Lai arī oficiāli netiek atklāts, kas tā būs, neoficiālā informācija un vairākas citas pazīmes liecina, ka no Rīgas turpmāk lidos Īrijas lēto izmaksu aviosabiedrība «Ryanair».

Par Rīgas lidostas atvēršanu lētajām aviosabiedrībām un tās izveidošanu par reģiona centrālo lidostu vakar tika runāts arī preses konferencē, kurā piedalījās gan lidostas «Rīga» pārstāvji, gan arī Ministru prezidenta biedrs un satiksmes ministra amata izpildītājs Ainārs Šlesers. Neviens no viņiem jaunienācēja vārdu neizpauda, taču kuluāros kā par pilnīgi drošu informāciju runā, ka tā būs «Ryanair». Turklāt šodien A. Šleseram ir paredzēta tikšanās ar «Ryanair» vadību, un jau pagājušajā nedēļā tika paziņots, ka tuvākajā laikā ar šo kompāniju tiks slēgts līgums par lidojumu uzsākšanu no Rīgas. Pasaulē pazīstamās zemo izmaksu aviosabiedrības ienākšana Latvijā būtu laba konkurence «airBaltic», kas šogad cenšas pārprofilēties šajā pašā segmentā.

Nav izslēgts, ka arī pārējās aviokompānijas līdz ar to varētu sākt domāt par cenu samazināšanu lidojumiem.

Pašlaik viens no lidostas Rīga mīnusiem, kā atzīst paši lidostas pārstāvji, ir samērā dārgie lidojumi. Problēmas atrisināšanu uzņēmies kūrēt A. Šlesers. Viņš stāsta, ka mērķis esot panākt, lai vidējā lidojumu cena uz Eiropas pilsētām būtu 50 eiro. Tas nozīmē, ka daži lidojumi varētu būt pat 10, 20 vai 30 eiro. A. Šlesers ir arī uzstādījis mērķi strauji palielināt pasažieru skaitu, kas tiek apkalpoti Rīgas lidostā, kā arī tiešo reisu skaitu uz visām Eiropas lielākajām un arī uz mazākām pilsētām. Viņa iecere ir izveidot lidostu Rīga par reģiona centrālo lidostu, kas varētu arī kalpot tranzītam uz Krieviju.

Lai veicinātu šo mērķu īstenošanos, šogad par 30 procentiem samazināta ielidošanas nodeva lidostā, bet izlidošanas nodeva atcelta vispār. Pagājušajā nedēļā akceptēta arī nodevu atlaižu politika, kas paredz tās piemērot atkarībā no apjoma. Tas darīts arī ar nolūku, lai aviosabiedrības būtu ieinteresētas pārvadāt pēc iespējas vairāk pasažieru, nevis lidot ar pustukšām lidmašīnām. Rīgas lidostai ir uzstādīts mērķis palielināt pasažieru skaitu šogad līdz miljonam, bet nākamajā gadā vēl to dubultot līdz diviem miljoniem.

Bez šiem pasākumiem paredzēts lidostā ieviest arī vairākas citas izmaiņas; lidostas valdei uzdots izstrādāt attīstības plānu, kas tai jāprezentē septembrī. Preses konferencē tika runāts par tirdzniecības vietu paplašināšanu un, iespējams, arī nomas maksu celšanu, arī autostāvvietas paplašināšanu un tās cenu celšanu, kā arī vēl par vairāku lidostas pakalpojumu, kas līdz šim ir bijis bez maksas, komercializāciju. A. Šlesers proponēja ideju par Latviju kā izdevīgu tax free (beznodokļu) zonu, ko varētu izvērst sakarā ar to, ka atrodamies blakus valstīm, kas nav Eiropas Savienībā.

Lidostas vadība uzsver, ka tās attīstība tomēr nav atkarīga tikai no lidostas pašas darbības vien. Galīgais lēmums par reisu uzsākšanu un cenu izmaiņām ir jāpieņem aviosabiedrībām, ar kurām jau kādu laiku notiek aktīvas sarunas. Taču pašos pamatos visu nosaka pieprasījums. Vairāk vai mazāk ir skaidrs, ka Latvijas iedzīvotāji vismaz tuvākajā laikā tik strauju pasažieru skaita pieaugumu nespēs nodrošināt. Savukārt ārzemju viesus nepieciešams ieinteresēt braukt uz Latviju.

KomentāriCopyTelegram Draugiem X Whatsapp