Par iedzīvotāju attieksmi pret mīlestību

CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Mīlestību ir grūti izmērīt, bet iekāri iespējams pārvērst skaitļos, mērot cilvēku seksuālo aktivitāti. Tāpēc viena no pasaules lielākajām komunikāciju aģentūrām astoņās pasaules valstīs veikusi pētījumu par cilvēku attieksmi pret mīlestību, erotiku un seksualitāti.

2007. gada martā reklāmas aģentūra «Euro RSCG Riga» un sabiedrisko attiecību aģentūra «Euro RSCG PR» veica interneta aptauju, izmantojot aģentūras izveidoto «Viewpoint» aptaujas metodoloģiju, lai noskaidrotu Latvijas iedzīvotāju attieksmi pret mīlestību, erotiku un seksualitāti komunikācijas kontekstā. Pētījumā piedalījās 500 respondentu no visas Latvijas vecumā no 15 līdz 50 gadiem. Ar pētījuma rezultātiem tika iepazīstināta plašāka auditorija aprīļa pēdējās dienās.

Ģimenes koncepta loma komunikācijā mazinās

Pētījuma rezultāti parādīja, ka 60% aptaujāto pieļauj gadījuma attiecības, pat ja viņiem ir pastāvīgas attiecības. Tas ļauj izdarīt secinājumu, ka esam pietiekami liberāli pret sānsoļiem attiecībās un patlaban notiekošo sabiedrībā. Ja salīdzinām ar citās pasaules valstīs (piemēram, Lielbritānijā, Nīderlandē, Meksikā, Ķīnā u. c.) veiktā pētījuma rezultātiem, secinām, ka Latvijas iedzīvotāji uz pārējo valstu fona ir ļoti liberāli un seksuāli aktīvi, brīžiem radot priekšstatu, ka tas robežojas ar seksuālu izlaidību.

Dati ļauj secināt, ka ģimenes loma komunikācijā mazinās. Sieviešu un vīriešu auditorija ir uzrunājamas atsevišķi gan saturiski, gan formas ziņā.

Ģirts Ozoliņš, reklāmas aģentūras «Euro RSCG Riga» direktors, uzsver: «Seksualitātes loma komunikācijā ir gandrīz nepētīta tēma Latvijā. Jauniegūto pētījuma secinājumu lietojums reklāmas un sabiedrisko attiecību programmu veidošanā ļaus komunikāciju speciālistiem vēl par soli pietuvoties mērķa auditorijai — vēl precīzāk to uzrunāt, piedāvājot vīriešu un sieviešu auditorijai komunikāciju vēstījumos tieši to, ko tās sagaida, un precīzi tā, kā tās sagaida.»

Kā nodot informāciju jauniem, vidēji turīgiem un progresīvi domājošiem vīriešiem?

Par vienu no relatīvi grūti sasniedzamām auditorijām komunikāciju speciālisti uzskata izglītotus vīriešus vecumā no 20 līdz 39 gadiem, ar vidēji augstiem un augstiem ienākumiem. Pētījuma dati parāda, ka pēdējā mēneša laikā vairāk nekā puse šīs auditorijas skatījusies erotiskas vai pornogrāfiskas filmas, kā arī meklējusi pornogrāfisku informāciju internetā un citos plašsaziņas līdzekļos, tādējādi sniedzot mārketinga speciālistiem iespēju apsvērt, kā aktīvāk izmantot šo komunikācijas kanālu un raidlaiku TV un internetā pēc plkst. 23.00 šīs auditorijas uzrunāšanai, ņemot vērā, ka šie kanāli un raidlaiki nav iepriekš pietiekami novērtēti.

Interneta komunikācijā mums ir iespēja būt patiesākiem, tādiem kā gribētos būt reālajā dzīvē. Pateikt to, ko bieži vien nepasakām vai neizrādām realitātē. Rodas jautājums psihologiem, kādēļ vīrieši vairāk un daudz aktīvāk meklē pornogrāfisku un/vai erotisku informāciju, kādēļ to ievērojami mazāk dara sievietes, vai viņas ir vairāk aizņemtas, nogurušas no ikdienas pienākumiem? Vai arī tam ir citi iemesli?

Latvijas iedzīvotāji vēlas mīlēties publiskās vietās

Pētījuma dati rāda, ka Latvijas sabiedrībai ir neapmierinātas alkas pēc ekshibicionēšanās, jo vairāk nekā puse pētījuma dalībnieku minējuši vēlmi mīlēties publiskās vietās, piemēram, vilcienā, lidmašīnā vai birojā. Mediju, komunikāciju, socioloģijas un attiecību eksperti, kas piedalījās diskusijā par pētījuma rezultātiem pēc to publiskošanas, minēja, ka iemesli šādai rīcībai ir vēlme būt populāram, iespēja īstenot nerealizētās vēlmes, riskēt, iegūt uzmanību vai arī gūt kādu papildu adrenalīna devu un piešķirt jaunas krāsas attiecībām. Komunikāciju speciālistiem jācenšas kompensēt šo sabiedrības vēlmi, veidojot atbilstošas sabiedrisko attiecību programmas un reklāmas.

Kādēļ sievietes lasa lubenes un/ vai seko līdzi seriāliem?

Kā liecina pētījuma dati Latvijas vīrieši ir vairāk nobažījušies par savu seksuālo uzvedību un biežāk uzdod jautājumu «Vai esmu normāls?». Diskusijas dalībnieki kā iemeslu šādai rīcībai minēja faktus, ka vīrieši bieži skaļi nepauž savas domas, viedokli, kā arī to, kā viņi jūtās, kas viņiem rūp, savukārt sievietes vairāk runā par savām attiecībām, lasa lubenes un izdzīvo citu dzīvi, aizmirstot un kompensējot neveiksmes savā pasaulē.

Vai mēs esam dzīves baudītāji?

Plašsaziņas līdzekļos tiek tiražēts apgalvojums, ka esam dzīves baudītāji, turpretim pētījuma dati liecina par pretējo seksuālās dzīves kontekstā — apmēram 30% vīriešu un tikpat daudz sieviešu uzskata (dzīvojot kopā ilgtermiņa attiecībās), ka pārtraukts dzimumakts ir uzskatāms par labu kontracepcijas veidu. Rodas jautājums, kurā brīdī komunikācija bijusi greiza, ņemot vērā, ka medijos veikts plašs izskaidrojošs darbs? Kas darīts nepareizi?

Komunikāciju metode no mutes mutē

Komunikāciju speciālistiem ir iespēja izmantot ballītes un dažādus pasākumus kā kanālu informācijas nodošanai šaurām referentajām grupām, ar komunikācijas atbalstu radot ballītes t.s. dienas kārtību, — vēl vienu tēmu sarunai par produktu, notikumu utt.... Kā rāda pētījuma dati, visvairāk respondentu iepazīstas draugu pasākumos, tā apliecinot aizvien pieaugošo komunikāciju metodes «no mutes mutē» lomu.

Dina Lībermane, sabiedrisko attiecību aģentūras «Euro RSCG» PR direktore, uzsver: «Ikviena komunikāciju speciālista izaicinājums ir rast aizvien jaunus komunikāciju instrumentus mērķa grupu uzrunāšanai — ietekmējot to priekšstatus, lēmumus un rīcību. Pētījuma dati ir snieguši «Euro RSCG» tīkla aģentūrām vēl vienu burvju nūjiņu, ar kuru vēl veiksmīgāk veidot dialogu ar mērķa grupām.»

KomentāriCopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu