Foto: Scanpix/AP

Krievijas ziņojums par Smoļenskas aviokatastrofas cēloņiem ir politisks, piektdien paziņoja Polijas aizsardzības ministrs Bogdans Klihs.

Kā viņš atzina intervija radiostacijai «Radio Zet», Maskavā bāzētās izmeklēšanas komisijas vadītājas Tatjanas Anodinas izteikumi «patiesībā bija politiski.«

«Uzsvēršana un atkārtota atgriešanās pie temata, ka ģenerāļa [Andžeja] Blasika asinīs konstatēti 0,6 grami alkohola, pierāda starptautiskajai sabiedrībai domātu politisko spēli ar mērķi parādīt poļus kā cilvēkus, kuri izraisa šādas katastrofas, jo viņus vada alkohola reibumā esoši komandieri,» norāda ministrs. «Mēs nevaram to uzskatīt par godīgu ziņojumu.«

Viņš atklāja, ka Polija strādā pie sava ziņojuma, cenšoties izdibināt traģiskā nelaimes gadījuma cēloņus.

Kritiku Krievijas ziņojumam veltījis arī Polijas premjerministrs Donalds Tusks, kurš Krievijas izmeklētāju sagatavoto dokumentu uzskata par nepilnīgu.

Savukārt avārijā bojāgājušā Polijas prezidenta Leha Kačiņska dvīņubrālis un opozīcijas līderis Jaroslavs Kačiņskis uzskata, ka ziņojums ir ņirgāšanās par Poliju.

Krievijas izmeklētāji trešdien paziņoja, ka augstas Polijas amatpersonas, kuras atradās Krievijā avarējušās prezidenta Kačiņska lidmašīnas pilota kabīnē, izdarīja spiedienu uz apkalpi, kas savukārt ignorēja no Smoļenskas saņemto informāciju par nepiemērotajiem laika apstākļiem lidostā un nepieņēma lēmumu veikt nosēšanos rezerves lidlaukā.

Kačiņskis gāja bojā līdz ar 95 citiem cilvēkiem 2010.gada 10.aprīlī, avarējot prezidenta lidmašīnai, kad tā biezā miglā mēģināja nolaisties lidlaukā netālu no Smoļenskas.

Anodina apstiprināja, ka lidmašīnas «Tu-154» pilota kabīnē atradušās augstas poļu amatpersonas un izdarījušas spiedienu uz apkalpi.

«Augstu amatpersonu - Polijas gaisa kara spēku komandiera un Protokola daļas vadītāja - atrašanās pilota kabīnē un gaidāmā negatīvā reakcija no galvenā pasažiera puses bija psiholoģisks spiediens uz apkalpi,» viņa teica. Viņa gan neidentificēja «galveno pasažieri», taču šķiet, ka ar to viņa domāja prezidentu Kačiņski.

Lidojuma laikā apkalpe «atkārtoti saņēma informāciju par nepiemērotiem laika apstākļiem no Severnijas lidostas Smoļenskā un lidmašīnas «Yak-40» apkalpes, kas bija nolaidusies lidostā iepriekš», viņa piebilda.

«Neraugoties uz to, «Tu-154» apkalpe nepieņēma lēmumu nolaisties rezerves lidostā. Var uzskatīt, ka ar šo faktu sākās kritiskā situācija lidojuma laikā,» viņa sacīja.

Galvenie faktori, kas sekmēja katastrofas izraisīšanos, bija «psiholoģiski emocionālā spriedze» un «motīvu konflikts», sacīja Anodina. «Un ļaujiet man uzsvērt - apstākļos, kas nebija droši, lai veiktu nosēšanos, neattaisnota riska apstākļos.»

KomentāriCopyTelegram Draugiem X Whatsapp