«Toyota Prius» Japānā zaudē pirktākās automašīnas statusu

LETA
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Reuters/Scanpix

Japānas autobūves kompānijas «Toyota Motor Corp.» izstrādātā hibrīdautomašīna «Prius» šā gada janvārī pirmo reizi pēdējo 20 mēnešu laikā zaudējusi valstī pirktākā automobiļa statusu, teikts piektdien izplatītajā Japānas Automašīnu tirgotāju asociācijas paziņojumā.

Asociācija norāda, ka autoražotāja «Honda Motor Co.» modelis «Fit» ir ieguvis šo statusu, kas «Prius» piederēja kopš 2009. gada maija.

«Toyota» janvārī pārdevusi 13 711 «Prius» automašīnas, kas ir par 38,5% mazāk nekā attiecīgajā laika periodā pērn. Bet «Honda Fit» pārdošanas apjoms šajā periodā pieaudzis par 13,9% - līdz 14 873 vienībām.

«Prius» tirdzniecības apjoms sāka samazināties pēc Japānas valdības lēmuma septembrī pārtraukt īstenot subsīdiju programmu videi draudzīgu automašīnu iegādei, taču «Fit» realizācijas pieaugumu veicina oktobrī pārdošanā nonācis lētāks hibrīda modelis.

«Fit» hibrīda modeļa sākumcena ir 1,59 miljoni jenu (9683 lati), kas ir lētāk salīdzinājumā ar citiem automobiļiem Japānā, kurus darbina elektrodzinējs un degvielas motors.

Hibrīdautomašīnu tirdzniecība pēdējo gadu laikā piedzīvojusi ievērojamu pārdošanas apjoma kāpumu, kas galvenokārt skaidrojams ar augstajām degvielas cenām un sabiedrības bažām par globālo sasilšanu.

KomentāriCopyTelegram Draugiem X Whatsapp

Tēmas

Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu