Krievijā notiek pārbaude saistībā ar «Jak-42» pilotu gatavību. Noskaidrots, ka abiem pilotiem trūka pieredzes, vēsta «Life News».
Atklāj satraucošo: «Jak-42» pirmais pilots nedrīkstēja pārvadāt pasažierus
Pamata «Jak-42» katastrofas versija liecina, ka par traģēdijas iemesliem kalpoja pilota kļūda. Starpvalstu aviācijas komitejas eksperti uzskata, ka traģisks iznākums bija tāpēc, ka pirmais un otrais pilots nebija pienācīgi sagatavoti. Vienkāršāk runājot, viņiem bijis «pārāk mazs nolidojums» ar «Jak-42» lidmašīnām.
Tāpat atbildīgajās institūcijās apstiprināja, ka otrais pilots tik tikko no «Jak-40» bija pārslēdzies uz «Jak-42», ar to nolidojot ne vairāk par 400 stundām.
Galvenais pilots Andrejs Solomencovs ar šo lidmašīnu bija nolidojis 1400 stundas nepieciešamo astoņu līdz 10 tūkstošu stundu vietā.
1400 un 400 stundas esot ļoti maz pasažieru pārvadāšanā - kā norāda atbildīgajās institūcijās, aviokompānija nemaz nebija tiesīga pielaist Solomencovu pie pasažieru pārvadāšanas.
Kāds avots no izmeklētāju grupas vidus pastāstīja: «Mēs izmeklējam arī ekipāžas kļūdas versiju. Iespējams, tieši «Jak-42» vadīšanas pieredzes trūkums kļuva par traģēdijas iemeslu».
Pieredzējušais pilots Vadims Bazikins, komentējot šo gadījumu, norādīja, ka pilotu pieredzes trūkums varēja būt izšķirošs «Jak-42» traģēdijā.
Galvenais jautājums, kas nomoka visus - kāpēc piloti, izbraucot no skrejceļa, nenobremzēja? Bazikins uzskata, ka gluži vienkārši pieredzes trūkuma dēļ.