Eksperts apstiprina Krievijas aviokompāniju tendenci, kas apdraud pasažierus

Apollo.lv
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: SCANPIX/AP

Eksperti joprojām turpina apspriest «Jak-42» avārijas iemeslus, vienlaikus apspriežot aviācijas nozares īpatnības Krievijā. Piemēram, daudzas privātās aviokompānijas Krievijā soda savus pilotus, ja tiem paceļoties vai nolaižoties jāveic papildus apļi.

To intervijā laikrakstam «Maskovkij Komsomoļec» pastāstījis Krievijā pazīstamais lidotājs Magomeds Tolbojovs.

«Tas ir ļoti būtiski. Kompāniju īpašniekus neinteresē nekas, izņemot naudu. Kā lidojat un vai vispār aizlidosiet līdz galapunktam, - tas ir jūsu ziņā, viņus tas neinteresē. Lai tikai būtu nauda. Tādēļ piloti cenšas minimāli tērēt degvielu, neuzpildīties svešā lidlaukā, ņemt maksimāli daudz degvielas līdzi un neveikt liekus apļus. Lieks aplis – tas ir divas tonnas degvielas,» atzīmējis Tolbojevs.

Tāpat Tolbojevs uzskata, ka «Jak-42» piloti nebija gatavi ārkārtas situācijām.

«Kaut arī ārkārtas situācijas tiek izmēģinātas uz īpašiem mācību trenažieriem, šajā gadījumā pilots redzēja, ka ieskriešanās ceļš beidzas, ātruma nav, taču, ko darīt - nezināja. Pieredzējis lidotājs uzreiz paceltu šasijas un brauktu pa granti. Lidmašīna salūztu, taču cilvēki paliktu dzīvi. Punkts, pēc kura vairs nav atgriešanās, ir 1000 metru pirms ieskriešanās joslas beigām. Uz visām joslām ir zīmes, kas brīdina, kas pilotam jādara - jāceļ lidmašīna gaisā vai jābremzē. Lēmums jāpieņem vienā mirklī,» norādījis eksperts.

KomentāriCopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Aktuālākās ziņas
Nepalaid garām
Uz augšu