Latvijas tirgū nonācis trešās paaudzes «Toyota Prius»

Apollo.lv
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Publicitātes foto

Šī gada pavasarī Latvijas tirgū tirdzniecībā nonāk «Toyota» trešās paaudzes «Prius». Jaunajam automobilim ir pievienoti vairāki inovatīvi tehniski risinājumi, kuri piedāvā braukšanas ērtības un nodrošina savā klasē mazāko emisiju līmeni.

«Jaunajam «Prius» modelim ir pilnveidots ārējais dizains, uzlabota interjera kvalitāte, kā arī pievienoti multimediju risinājumi un novatoriska navigācijas sistēma,» jaunumus uzskaita «Toyota Baltic» tirdzniecības un mārketinga direktors Raigo Kaseorg.

Lai gan «Prius», kopā ar «Auris Hybrid» un «Yaris Hybrid», aizvien tiek uzskatīts par «Toyota» pilno hibrīdauto ar vieglāk atšķirošos dizainu, trešās paaudzes modeli raksturo jauna, dinamiskāka priekšdaļa un arī pārējiem jaunās paaudzes «Toyota» automobiļiem raksturīgais palielinātais dekoratīvais režģis priekšdaļā. Atjaunināto priekšējo lukturu ar skaidrākām lēcām dizainu bagātina LED lukturu jaunais novietojums un bamperī ievietotie dienas gaitas lukturi.

Virsbūves konstrukcijas vēl lielāku stingrību nekā iepriekš nodrošina lielāks metināto vietu skaits un balsti. Papildu balsti nodrošina mazāku spiedienu uz piekari, pie tam saglabājot automobiļa dinamiskās īpašības. Lai samazinātu vēja un braukšanas skaņu nonākšanu salonā, tas ir papildināts ar skaņas izolācijas materiāliem.

«Taču ja runā par atjaunoto saturu, tad trešās paaudzes «Prius» piedāvā arī «Toyota» Touch & Go Plus un «Toyota» Touch Pro ar vairākām papildfunkcijām. Pēdējais tiek uzskatīts par līdz šim gudrāko «Toyota» satelītnavigācijas sistēmu,» pastāstīja Kaseorgs. «Toyota» Touch Pro nodrošina balss vadību, runas atveidošanu teksta veidā, 3D pilsētas skatus un grafikas par mērķiem, automātisku kartes palielināšanu ceļu krustojumos, kā arī vadītājam palīdzošas navigācijas informācijas parādīšanu uz priekšējā vējstikla.

Lai izvairītos no bīstamām situācijām, «Prius» ir uzstādīta Pre-Crash Safety sistēma, kas palīdz prognozēt iespējamās sadursmes, pateicoties kruīza kontrolei, priekšējā bamperī ievietotajiem sensoriem un dažādām inteliģentām drošības ierīcēm. Sistēma automātiski jau iepriekš nospriego drošības jostas, iedarbina Brake Assist funkciju, kā arī signalizē vadītājam ar skaņas signālu, bet nenovēršamas sadursmes gadījumā aktivizē automātisko bremzēšanas sistēmu, kas samazina potenciālo bojājumu smagumu un tādējādi samazinot arī pasažieru savainojumus.

Inteliģentā automobiļa novietošanas palīgsistēma ļauj «Prius» automātiski manevrēt vēlamajā automobiļa novietošanas vietā, izmantojot atpakaļskata kameru un Ultrasonic sensorus. Jaunums ir tas, ka sistēma atpazīst stāvvietu pat tad, ja tai nav to apzīmējošās līnijas. Bez tam monitors un skaņas navigācijas sistēma pie sistēmas aktivizēšanas vadītājam palīdz izvēlēties piemērotu sākumpunktu.

«Toyota Prius» reputācija ir saistīta ar izturību, uzticamību un zemiem izdevumiem. TÜV ziņojumā par automobiļu izturīgumu, kas novērtē ilglaicīgu izturīgumu un automobiļu kvalitāti, «Prius» regulāri uzrāda zemāko defektu skaitu. Divu līdz trīs gadu vecu automobiļu kategorijā trūkumi bija novērojami tikai 1,9% no pārbaudītajiem modeļiem. «Prius» pārdošanas skaits visā pasaulē ir pārsniedzis 2,4 miljonu robežu.

Šajā gadā Igaunijas tirgū nonākošais «Prius» pieder modeļu klāstam, kurā vēl ietilpst «Prius+» un «Prius Plug-In Hybrid». «Prius+ pirmām kārtām ir radīts ģimenēm, kurām ir nepieciešams septiņvietīgs automobilis, kura būtiska daļa ir ietilpīgs salons un bagāžas nodalījums. Savukārt «Prius Plug-In Hybrid» ir radīts vidi saudzējošiem patērētājiem, jo automobilis spēj nobraukt līdz 23 km, izmantojot tikai elektroenerģiju no akumulatoriem. Šis ir pirmais pilno hibrīdautomobiļu modeļu klāsts pasaulē. Pēc «Toyota Baltic» tirdzniecības un mārketinga direktora Raigo Kaseorg vārdiem, jaunā «Prius» degvielas patēriņš kombinētajā ciklā ir vidēji 3,9 l/100 km, bet CO2 izmeši tikai 89 g/km, kas ir mazākais emisiju rādītājs savā kategorijā.

KomentāriCopyTelegram Draugiem X Whatsapp

Tēmas

Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu