Par pārvietojamiem fotoradariem tomēr nebrīdinās (43)

LETA
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Evija Trifanova/LETA

Saeimas Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisija šodien neatbalstīja grozījumus Ceļu satiksmes likumā, kas paredzētu izvietot brīdinājuma ceļa zīmes arī pirms pārvietojamiem fotoradariem.

Komisija vienojās tālākai izskatīšanai Saeimā grozījumus nevirzīt, aģentūru LETA informēja Saeimas Preses dienestā.

Komisijas priekšsēdētājs Vjačeslavs Dombrovskis (RP) uzsvēra, ka fotoradaru mērķis ir samazināt ceļu satiksmes negadījumu skaitu un šie grozījumi neveicinās mērķa sasniegšanu. Izvietojot brīdinājuma zīmes arī pirms pārvietojamiem fotoradariem, transportlīdzekļu vadītājiem zudīs motivācija ievērot atļauto braukšanas ātrumu, un viņu braukšanas paradumi nemainīsies, uzskata Dombrovskis.

Turklāt brīdinājuma zīmju izvietošana pārvietojamos fotoradarus pielīdzinātu stacionārajiem un zustu pārvietojamo fotoradaru jēga, piebilda komisijas vadītājs.

«Ja tiktu pieņemts šāds grozījums, tad tāpat arī varētu paredzēt ceļu satiksmes dalībnieku informēšanu par ceļu policijas patruļu vietām,» sacīja Dombrovskis.

Komisijas deputāts Dzintars Zaķis (V) vērsa uzmanību, ka normatīvie akti jau paredz izvietot zīmes pirms stacionārajiem fotoradariem, taču Skandināvijas pieredze rāda, ka ceļu marķējumi un atļautā braukšanas ātruma atgādinājuma zīmes būtiski uzlabo transportlīdzekļu vadītāju braukšanas paradumus, un aicināja plašāk izmantot šīs metodes.

Savukārt deputāts Edvards Smiltēns (V) un Ingmārs Līdaka (ZZS) bija vienisprātis, ka normatīvajos aktos jāreglamentē arī fotoradaru izvietošanas kārtība, vēršot uzmanību uz to, ka pašreiz pārvietojamie fotoradari bieži tiek izvietoti vietās, kur ir zems ceļu satiksmes negadījumu risks un avārijas rodas tieši tādēļ, ka autobraucēji pirms fotoradara strauji bremzē.

Komisijas deputāti vienojās aicināt Satiksmes ministriju un Iekšlietu ministriju izstrādāt Ministru kabineta noteikumus, kas regulētu fotoradaru un brīdinājuma ceļa zīmju un marķējumu izvietošanas kārtību.

Līdztekus komisijas sēdē deputāti šodien nolēma virzīt izskatīšanai Saeimā 1.lasījumā grozījumus Ceļu satiksmes likumā, paredzot, ka pirmā tehniskā apskate jauniem transportlīdzekļiem būs jāveic ne vēlāk kā divus gadus pēc reģistrācijas. Tas attieksies uz vieglajiem automobiļiem, piekabēm ar pilnu masu līdz 3500 kilogramiem, motocikliem, tricikliem un kvadracikliem.

Kā ziņots, likumprojektu par brīdinājuma zīmju izvietošanu pirms pārvietojamajiem fotoradariem iesniegusi Saeimas Aizsardzības, iekšlietu un korupcijas novēršanas komisija, jo tās apkopotā prakse liecina, ka pārvietojamo fotoradaru izvietotāji bieži cenšas slēpt minētās ierīces, tādējādi padarot tās mazāk redzamas autovadītājiem. Attiecīgā prakse pastāv jau no pārvietojamo fotoradaru izmantošanas sākuma un turpinās, neskatoties uz vairākkārtējiem Saeimas Aizsardzības, iekšlietu un korupcijas novēršanas komisijas iebildumiem.

Komisija uzskata, ka vienīgā iespēja kā pārtraukt attiecīgo praksi ir jaunas normas ieviešana, kura uzliek par pienākumu fotoradaru izvietotājam nodrošināt, ka 50 metrus pirms katra pārvietojamā fotoradara apdzīvotās vietās un 200 metrus pirms katra pārvietojamā fotoradara ārpus apdzīvotām vietām tiek uzstādīta pagaidu ceļa zīme «Fotoradars». Šīs normas pieņemšana sekmēs fotoradaru ieviešanas galvenā mērķa - ceļu satiksmes negadījumu profilakses - sasniegšanu, uzskata komisijas deputāti.

Patlaban ceļa zīme «Fotoradars» ir jāuzstāda tikai pirms stacionārajiem fotoradariem, savukārt pirms pārvietojamiem fotoradariem attiecīgā ceļa zīme nav jāuzstāda.

Komentāri (43)CopyTelegram Draugiem X Whatsapp

Tēmas

Aktuālākās ziņas
Nepalaid garām
Uz augšu