Vilcieniem paredzēto Eiropas naudu vēlas novirzīt citiem mērķiem (24)

LETA
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Apollo

Satiksmes ministrija (SM) rīt valdībai ieteiks Kohēzijas fonda finansējumu pēc neveiksmīgā vilcienu iepirkuma konkursa pārdalīt citiem mērķiem - Austrumu-Rietumu dzelzceļa koridora infrastruktūras attīstībai un «Rail Baltica», kā arī lidostu infrastruktūras attīstībai un autoceļu tīkla uzlabojumiem.

Par to liecina rītdienas valdības sēdei līdz ar informatīvo ziņojumu sagatavotais Satiksmes ministrijas rīkojuma projekts.

Kā teikts SM sagatavotajā pavadvēstulē, projekta ietvaros noslēgtais jauno vilcienu iepirkuma līgums nav stājies spēkā un, ņemot vērā to, ka Eiropas Savienības 2007.-2013.gada plānošanas perioda ietvaros projektu aktivitātes jāpabeidz ne vēlāk kā 2015.gada 31.augustā, nekavējoties jāpieņem lēmums par turpmāku rīcību ar projektam atvēlēto Kohēzijas fonda finansējumu, lai nodrošinātu tā apguvi pilnā apmērā.

Pašam informatīvajam ziņojumam ir noteikts ierobežotas pieejamības statuss, un tas tiks skatīts valdības sēdes slēgtajā daļā.

AS «Pasažieru vilciens» (PV) vadība, kura uzskata, ka labākais Kohēzijas fonda naudas izlietošanas veids ir jauna vilcienu iepirkuma konkursa organizēšana, akcionāra - Satiksmes ministrijas - lēmumu patlaban nekomentē.

«PV pašlaik nekomentēs akcionāra lēmumus. Rīt valdības sēdē lēmums arī tiks pieņemts,» uzsver uzņēmumā.

Spānijas uzņēmuma «Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles S.A» (CAF) pārstāvis zvērināts advokāts Ivo Klotiņš biznesa portālam «Nozare.lv» sacīja, ka CAF joprojām turpina darbu pie 2.aprīlī ar PV noslēgtā līguma izpildes, jo tas juridiski ir spēkā.

«Līguma izpilde tiek turpināta, tāpat ir iesniegts pieteikums Stokholmas Arbitrāžas institūtā, tas ir pieņemts un ierosināta lieta. Nekādus citus komentārus sniegt par šo procesu neviena no līgumslēdzējām pusēm nedrīkst, jo to nosaka konfidencialitātes prasības. Tāpat nevaru komentēt kādus iespējamos valdības lēmumus, jo valdība juridiski nav neviena no līgumslēdzējām pusēm,» piebilda Klotiņš.

Vērienīgāko iepirkuma konkursu Latvijā AS «Pasažieru vilciens» (PV) izsludināja 2009.gada decembra sākumā. Jauno 34 elektrovilcienu un septiņu dīzeļvilcienu iepirkuma iegādes kopējās izmaksas tika plānotas 144 miljonu latu apmērā, no kuriem ES fondu finansējums būtu 100 miljoni latu, bet PV līdzfinansējums šī projekta īstenošanai būs 44 miljoni latu. Savukārt otra līguma daļa paredzēja šo vilcienu uzturēšanu 30 gadu periodā. Kopumā līguma vērtība bija 610,76 miljoni eiro (429,24 miljoni latu). Jaunajiem vilcieniem bija jābūt saražotiem līdz 2015.gada augustam.

Šā gada 3.oktobra naktī tika paziņots, ka vienošanās starp PV un spāņu uzņēmumu «Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles S.A» (CAF) par jauno vilcienu iegādi nav panākta.

Komentāri (24)CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu