Auto zagļi biežāk izvēlas no ārzemēm ievestus lietotus auto (14)

Apollo.lv
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Edijs Pālens/LETA

Apdrošināšanas kompānijas «Swedbank P&C Insurance» statistikas dati liecina, kā lielākā daļa (62%) no pēdējo divu gadu nozagtajām automašīnām ir tādas, kuras ir ievestas Latvijā no Eiropas, bet mazāk (38%) tās, kuras ir jaunas iegādātas Latvijā.

Protams, Latvijā ir izteikta tendenca, ka lielākā daļa transportīdzekļu ir importēti no ārvalstīm. Tomēr ir vēl daži faktori, kas lietoto automašīnu pircējiem un īpašniekiem ir jāņem vērā, brīdina Swedbank P&C Insurance eksperti.

Iegādājoties automašīnu, kas ievesta no ārzemēm, ieteicams pievērst uzmanību šādiem aspektiem, stāsta «Swedbank P&C Insurance» Latvijas filiāles vadītājs Pēters Kabūns:

- Liela daļa no ārzemēm ievesto automašīnu nav aprīkotas ar pretaizdzīšanas ierīcēm vai ir aprīkotas nepilnīgi. Tas saistīts ar to, ka daudzās Eiropas valstīs auto zādzības problēma ir ievērojami mazāka, līdz ar to īpašnieki izvēlas ieekonomēt un neaprīkot transportlīdzekli ar papildu drošības sistēmām. Turklāt Eiropas Savienībā ir noteikts, ka jaunu vieglo pasažieru transportlīdzekli nevar pārdot bez rūpnīcas imobilaizera. Uz to arī paļaujas vidējais eiropietis, tāpēc signalizāciju neuzstāda. Taču pieredze rāda, ka signalizācijai ir būtiska nozīmē, jo tā skaļi norāda, ka auto ir uzlauzts, savukārt bez tās zaglis var bez raizēm atrasties automašīnā un mēģināt «apiet» imobilaizeru.

- Ieteicams pārbaudīt, vai signalizācija mašīnā tiešām ir, jo nereti par signalizācijas esamību kļūdaini uzskata centrālās atslēgas darbību vienlaikus ar avārijas signālu nomirgošanu. Centrālā atslēga un signalizācija var tikt ieprogrammēta vadīšanai ar vienu pogu no aizdedzes atslēgas, bet par to, vai signalizācija ir uzstādīta, avārijas signālu nomirgošana vēl neliecina.

- Pārbaudīts pārdevējs. Šogad ir parādījusies jauna tendence - ievestā automašīna tiek nozagta ļoti īsā laikā no tās pārdošanas un pirmās reģistrācijas Latvijā. Parasti šāda zādzība notiek klusi un bez pēdām, kas norāda uz to, ka zaglim ir bijis viegli aizdzīt automašīnu. Var būt dažādi izskaidrojumi, un viens no tiem - nokopēta atslēga ar imobilaizeru.

Kā samazināt zādzības risku, pērkot ievestu lietotu automašīnu?

- Ieteicams pēc iespējas ātrāk pārbaudīt, vai automašīnai ir uzstādīta signalizācija un imobilaizers un vai tie darbojas. Ja šādu ierīču nav, tad ieteicams tās uzstādīt.

- Ja ir rūpnīcas iekārtas, var rekomendēt doties pie ražotāja pārstāvja un pārkodēt atslēgas un rūpnīcas imobilaizeru. Pēc tam, atkarībā no automašīnas turēšanas vietas, markas, modeļa un izlaiduma gada, var izvērtēt, vai būtu nepieciešams uzstādīt papildu pretaizdzīšanas ierīces.

Ieteicamās ierīces:

1. Rūpnīcas signalizācija un imobilaizers ar dinamiski mainīgo kodu - efektivitāte ir vidēja;

2. Slepenais slēdzis - efektivitāte ir vidēja. Parasti izmanto lētākām automašīnām;

3. Neatkarīgs imobilaizers kā Skybrake, Black bug - efektivitāte augsta. Parasti izmanto nedārgu, zagļu vidū populāru automašīnu kategorijā.

4. Izsekošanas ierīces - efektivitāte augsta (atrašanai, nevis aizdzīšanai). Parasti izmanto dārgu automašīnu kategorijā.

Izvēloties brīvprātīgo sauszemes transportlīdzekļu apdrošināšanu (KASKO), līgumā tiek norādītas minimālās drošības prasības, lai būtu segts zādzības risks. Iesakām rūpīgi iepazīties ar savu apdrošināšanas līgumu un pārbaudīt, vai transportlīdzekļa drošības sistēmas atbilst KASKO līgumu. Pieredze liecina, ka visefektīvākā pretaizdzīšanas ierīču kombinācija «vidējam» Latvijas transportlīdzeklim ir rūpnīcas signalizācija un imobilaizers ar uzstādītu papildus neatkarīgu imobilaizeru, tomēr luksus klases transportlīdzekļiem papildus iesakām izsekošanas ierīču uzstādīšanu.

Komentāri (14)CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu