«Volvo Trucks» izstrādājuši jaunu stūrēšanas sistēmu (5)

Apollo.lv
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: ITAR-TASS/Scanpix

Ir pagājuši tikai pāris mēneši kopš jaunās FH sērijas izlaišanas tirgū, un «Volvo Trucks» jau atkal piedāvā pasaules mēroga tehnisko jauninājumu. Stūres sistēma «Volvo Dynamic Steering» apvieno tradicionālo hidraulisko stūres pastiprinātāju un elektrisko dzinēju, kas ir vadāms elektroniski un ir nostiprināts pie stūres mehānisma. Tādējādi stūrēšana ir precīza, un kravas automašīnas vadītāja darba vide ir drošāka, ērtāka un patīkamāka.

«Šī patentētā tehnoloģija kravas automašīnas vadītājam palīdz jebkādos darba apstākļos. Braucot pa automaģistrāli, funkcionālā stūres sistēma nodrošina nepārspējami stabilu vadāmību. Braucot lēni, pat piekrautu kravas automašīnu ir viegli vadīt ar vienu pirkstu,» saka Klāss Nilsons (Claes Nilsson), «Volvo Trucks» prezidents.

Sistēmā «Volvo Dynamic Steering» izmantotais tehnoloģiskais jauninājums ir elektriskais dzinējs, kas ir vadāms elektroniski un ir nostiprināts pie stūres mehānisma. Elektriskais dzinējs darbojas līdz ar kravas automašīnas hidraulisko stūres pastiprinātāju, un tā griezes moments nepārsniedz 25 Nm; elektroniskā vadības ierīce noregulē dzinēja darbību tūkstošiem reižu sekundē.

«Elektriskajam dzinējam jānodrošina, ka vadāmība braukšanas laikā vienmēr ir nevainojama. Piemēram, ja sistēmas sensori nosaka, ka autovadītājs vēlas braukt uz priekšu, sistēma automātiski nodrošina, ka traucēkļi uz ceļa virsmas nav jūtami, vadītājam grozot stūres ratu,» paskaidro Gustavs Neanders (Gustav Neander), «Volvo Dynamic Steering» projekta vadītājs. Viņš piebilst: «Braucot lēni, kravas automašīnu ar elektrisku dzinēju ir ļoti viegli vadīt. Pat ja kravas automašīna ir piekrauta un jābrauc bezceļa apstākļos pa nelīdzenu virsmu, to iespējams vadīt bez piepūles. Visi kravas automašīnu vadītāji, kas pārbaudīja šo sistēmu tās izstrādes laikā, par to izteicās atzinīgi.»

Jaunajai sistēmai ir četras priekšrocības:

• Braucot lēni, smago darbu veic elektriskais motors, nevis autovadītājs. Tāpēc autovadītājs var atslābināties un vadīt automašīnu, nepārslogojot plecus un rokas. Vēl viena priekšrocība – Volvo Dynamic Steering nodrošina automātisku centrējumu arī tad, ja brauc atpakaļgaitā.

• Sistēma izlīdzina gaitu pa nelīdzenu ceļa virsmu. Tādējādi vadāmība ir stabilāka, jo autovadītājam nav nemitīgi jāgroza stūres rats, lai pielāgotu gaitu pār katru grambu un bedri.

• Automašīnai braucot pa automaģistrāli, precīzā vadāmība padara stūrēšanu stabilāku jebkurā ātrumā, tāpēc autovadītājs var mierīgi izbaudīt braucienu. Ar funkcionālo stūres sistēmu var gandrīz pilnībā izvairīties no sīkām kustībām, kas nemitīgi jāveic ar stūres ratu un bez kurām mūsdienās auto vadīšana nav iedomājama.

• Ja ceļš ir stāvs un līkumots vai pūš sānvējš, sistēma reģistrē šo informāciju un automātiski kompensē radīto slodzi, tādējādi autovadītājs var stūrēt taisni uz priekšu, lieki nepūloties pārtraukt kustību uz sāniem. Tas ievērojami uzlabo satiksmes drošību un autovadītāja ērtības.

«Gandrīz 40 % kravas automašīnu vadītāju katru nedēļu sūdzas par sāpēm mugurā, kaklā, plecos un rokās. Ar mūsu uzlaboto stūres sistēmu autovadīšana nav tik saspringta, tāpēc darba vidē var izvairīties no šādām problēmām,» norāda Neanders. Viņš piebilst: «Volvo Dynamic Steering nodrošina nebijušu kravas automašīnu stūrēšanas kvalitāti. Ar šo tehnoloģiju autovadītāja darba apstākļi nav tik saspringti un ir vieglāk pārraugāmi.»

Komentāri (5)CopyTelegram Draugiem X Whatsapp

Tēmas

Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu