Sākta parakstu vākšana, lai «Rail Baltica» dzelzceļš tiktu novirzīts tālāk no piekrastes (57)

LETA
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Ieva Čīka/LETA

Sabiedrības iniciatīvu portālā «Manabalss.lv» sākta parakstu vākšana, lai «Rail Baltica» dzelzceļa trase tiktu novirzīta vismaz piecu kilometru attālumā no Rīgas jūras līča Vidzemes piekrastes.

Parakstu vākšana sākta pirms nedēļas, un kā iniciatīvas autors norādīts Guntars Baumanis.

Baumanis uzskata - ja «Rail Baltica» atradīsies tuvāk piekrastei, tiks nodarīts neatgriezenisks kaitējums dabai, jo tādējādi tiks ierobežota dzīvnieku, tostarp rāpuļu, migrācija - barjeras būs teju nepārvaramas, izveidosies noslēgta, maza biosfēra starp jūru un dzelzceļu. Tiks ierobežota un samazināta lauksaimnieciskajā darbībā izmantojamā zeme, kuras piejūras novados nav nemaz tik daudz, pārliecināts iniciatīvas pieteicējs.

Viņaprāt, tiks ierobežota iespēja attīstīties arī tūrismam.

«Rail Baltica» dzelzceļa līnija jāveido tālāk no Vidzemes jūrmalas piekrastes, tādēļ nepieciešams izstrādāt citu dzelzceļa maršrutu, kurā tiktu ņemti vērā nosauktie faktori, īpaši dabas aizsardzības aspekti, piedāvā Baumanis.

Viņš ir pārliecināts, ka iniciatīvas rezultātā varēs iegūt neskartu Rīgas jūras līča Vidzemes piekrastes zonu vismaz piecu kilometru platumā. Tāpat tiktu saglabātas Vidzemes piekrastes dabas vērtības, dota iespēju netraucēti attīstīties augu un dzīvnieku sugām. Vēl tiktu saglabātas piejūras lauksaimniecības zemes un tūrisma attīstības iespējas, palīdzēts attīstīties vietējām kopienām un iedzīvotāju mazajiem uzņēmumiem, uzskata iniciatīvas autors.

Kā ziņots, «Rail Baltica» projekts paredz jaunas 1435 milimetru jeb Eiropas standarta platuma dzelzceļa līnijas izbūvi Baltijas valstīs. Latvijai tas izmaksātu 1,27 miljardus eiro, bet visās trīs Baltijas valstīs kopā - 3,68 miljardus eiro. Eiropas Komisija varētu līdzfinansēt 85% no kopējām šī projekta izmaksām. 2015.gadā tiks iesniegts finansējuma pieprasījums Eiropas Komisijai, lai 2016.gadā varētu sākties darbi. Tālākā finansēšana paredzēta no nākamā finanšu perioda naudas - no 2020.gada.

Vairāku novadu iedzīvotāji un pašvaldības iebilst un pauž neapmierinātību saistībā ar «Rail Baltica» projektu.

Komentāri (57)CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Aktuālākās ziņas
Nepalaid garām
Uz augšu