"Cilvēku sirdsapziņa ir vienīgais, kas regulē elektrisko skrejriteņu novietošanu." Kur tos drīkst un kur nedrīkst novietot?

Ilustratīvs attēls

FOTO: Shutterstock

Skrejriteņi ar elektromotoru pilsētnieku piekrišanu ir iekarojuši ļoti strauji. Vasaras noslēgumā, elektrisko skrejriteņu skaits ir desmitkāršojies. Nu jau krietni vairāk nekā 500 elektrisko skrejriteņu ik dienu tiek izmantoti Rīgā. Daudz tiek diskutēts par to, kur skrejriteņiem braukt un ar kādu ātrumu, taču par to stāvvietām nav mazāk neskaidrību, vēsta raidījums "900 sekundes".

"Vakaros mums te gandrīz biroju gāza apkārt, nāca prasīt, vai nav vēl kādi." Kompānijas "Fiqsy" vadītājs Māris Avotiņš norāda raidījumā, ka sākotnēji, kad skrejriteņu skaits bija vien daži desmiti, pieprasījums bija daudz lielāks nekā piedāvājums.

» Līdz nākamai vasarai plāno ieviest elektrisko skūteru regulējumu

Arī kompānija "ATOM" piedzīvo pirmo sezonu. Pret to, ka skrejritenis tiek novietots apkārtējiem traucējošā vietā, kompānija cīnās ar parkošanās noteikumiem.

"Mums skrejriteņi obligāti jānovieto velo novietnēs, mums tam speciāli ir īpaša slēdzene ar ko var braucēji skrejriteni var pieslēgt pie novietnes," raidījumā saka Arturs Burņins.

Lai gan skrejriteņu pieslēgšana velonovietnēs ir ērta, Rīgas domes satiksmes departaments (RDSD) norādot, ka tas ir pret noteikumiem.

RDSD uzsvēris, ka noteikumi visiem elektrisko skrejriteņu iznomātājiem liedz parkošanos velo novietnēs. "Nav vēlams "skūterus" piestiprināt pie velo statīviem, lai neaizņemtu šos verlostatīvus, jo tie ir paredzēti velosipēdiem," norādījusi RDSD pārstāve Ilze Dišlere.

No rītiem skrejriteņu kompānijas braucamos novieto vairākos punktos pilsētas ielās. Parasti tās ir pārbaudītas, saskaņotas vietas, taču pēcpusdienās, kad ar skrejriteņiem ir vizinājušies klienti, tos var ieraudzīt kur pagadās.

Kompānijas "Fyqsi" vadītājs aicina katrā kvartālā vismaz vienu automašīnām paredzēto parkošanās vietu piešķirt skrejriteņiem.

"Iedomājaties, jūs uzreiz iegūstat desmit parkošanās vietas aizvietojot automašīnu," viņš saka.

Taču pašlaik viņi mudina ziņot ja skrejritenis ir novietots kādā nepiemērotā, traucējošā vietā. Kompānija ir gatava arī atlīdzināt par traucējuma novēršanu – atlaidi noteiktam skrejriteņa lietošanas laikam.

Rīgas Domes satiksmes departamentā norāda, ka pašlaik cilvēku sirdsapziņa ir vienīgais, kas regulē skrejriteņu novietošanu: "Viņi var novietot blakus, blakus velostatīviem, ko viņi arī dara, lai netraucētu gājējiem, bet nekādi ceļu satiksmes noteikumi neregulē to."

Skrejriteņu kompāniju pārstāvji atbalsta regulējuma ieviešanu gan braukšanas ātrumam, gan arī skrejriteņu novietošanu vietās, kur tie netraucē. Tai pat laikā skrejriteņu izīrētāji piebilst, ka pieredze ir vēl ļoti maza, tāpēc nevajadzētu sasteigt ar kādiem pārsteidzīgiem lēmumiem, piemēram, pārmērīgu ātruma ierobežošanu, vēsta raidījums.

Uz augšu