Pagājis vairāk nekā pusgadsimts kopš Igaunijas lidmašīnas brīnumainās nosēšanās Ņevas upē

Maisipõllule hädamaandunud Airbus.

FOTO: / Sputnik

Visa pasaules uzmanība ir pievērsta veiksmīgajai "Airbus" lidmašīnas avārijas nolaišanai uz kukurūzas lauka priekšpilsētā. Žurnālisti uzreiz atcerējās amerikāņu pilotu varonīgo rīcību, kuri pirms desmit gadiem piezemējās Ņujorkas Hudzonas upē. Taču 46 gadus pirms Amerikas incidenta lidmašīna, kas lidoja no Tallinas, bija līdzīgā situācijā, vēsta portāls "Postimees".

Viens no spilgtākajiem padomju aviācijas gadījumiem notika 1963. gada 21. augustā, kad lidmašīna "Aeroflot" lidoja no Tallinas uz Maskavu. Tajā dienā uz jaunās lidmašīnas reisa "Tu-124" klāja kāpa 52 cilvēki - 45 pasažieri un septiņi apkalpes locekļi, kas visi bija no Maskavas.

Krievijas mediji ziņoja, ka viens no pasažieriem bija Tallinā dzimušais, topošais Maskavas un visas Krievijas patriarhs Aleksijs II. Tajā laikā 34 gadus vecais Aleksijs otro gadu kalpoja par bīskapu Igaunijā.

Kādu laiku pēc pacelšanās apkalpe konstatēja, ka priekšējais nolaišanās mehānisms ir iestrēdzis daļēji atvilktā stāvoklī.

Nolaišanās Tallinas lidostā miglas dēļ nebija iespējama, un dispečeri nolēma lidmašīnu nesūtīt uz Maskavu, bet nolaisties tuvākajā Ļeņingradas lidostā.

Kamēr lidmašīna riņķoja pa pilsētu, tai vispirms atteicās viens, bet drīz arī otrs dzinējs. Tas viss notika nelielā augstumā - apmēram 500 metrus. Situācija atgādina notikumus, kas pagājušajā nedēļā izvērsās ar "Ural Airlines" lidmašīnu. Bet "Tu-124" tajā laikā atradās virs Ļeņingradas centra.

» "Godīgi sakot, es nemaz nejūtos kā varonis." Pilots atklāti par piezemēšanos kukurūzas laukā Krievijā

Piloti nolēma nolaisties uz Ņevā (upe Krievijā). Par laimi, pilota palīgs Vasilijs Čečņevs iepriekš bija dienējis jūras aviācijā, tāpēc viņam bija pieredze lidmašīnu nolaišanā uz ūdens.

Saskaņā ar pieejamajiem datiem, nolaižoties upē, Tallinas lidmašīna nolaidusies dažus metrus no Aleksandra Ņevska tilta, kurš tajā laikā vēl tika būvēts. Ironiski, bet labajā pusē no vietas, kur nolaidās lidmašīna, bija Tallinas iela. Upes platums šajā vietā sasniedza 400 metrus.

Pateicoties izveicīgajai apkalpes rīcībai, lidmašīna nolaišanās laikā necieta. Visiem pasažieriem un apkalpei izdevās izkļūt no lidaparāta, pirms tā nogrima upē.

Kopumā ir zināms 21 gadījums, kad pasažieru lidmašīnas veic ārkārtas nosēšanos uz ūdens, no tām 10 gadījumos nosēšanās laikā neviens nav gājis bojā; šis gadījums ir viens no septiņiem, kad neviens nav smagi cietis.

Uz augšu