Eiropas erogēnā zona - Viļņa. Pretrunīgi vērtēta reklāmas kampaņa, kas izcēla Lietuvas galvaspilsētu slavas starmešos

FOTO: Go Vilnius publicitātes foto

"Eiropas G-punkts" - lasāms tūrisma ceļvežos, mudinot ceļotājus ierasties Viļņā. Kā pretrunīgi vērtēta mārketinga kampaņa Lietuvas galvaspilsētai nodrošināja ievērojamu tūristu pieplūdumu, atklāj raidsabiedrība CNN.

Eiropas galamērķu sarakstā Viļņa regulāri ieņem pirmās vietas, kā viena no budžetam draudzīgākajām pilsētām vecpuišu ballītēm. 2016. gadā to novērtēja kā trešo lētāko vecpuišu ballīšu galamērķi Eiropā.

Kampaņa "Eiropas G-punkts - Viļņa" nāca klajā 2018. gadā, dažas nedēļas pirms pāvesta Franciska vizītes Lietuvā. Īpaši izveidotā kampaņas vietne, kas joprojām turpina darboties, mudina apmeklētājus "ķerties pie biznesa" un "izveidot savu personīgo izpriecu karti".

» CNN izvēlas 11 skaistākās Latvijas vietas un visu valsti nosauc par "zilo ezeru zemi"

Tūristi to var izdarīt, nokārtojot testu, cik lielā mērā viņi piekrīt tādiem apgalvojumiem, kā "nav tādas lietas kā pārāk daudz mēles", "īsta bauda nāk tikai caur sviedriem" un "pareizie aksesuāri var uzlabot jebkuru pieredzi".

Pēc testa izpildes tiek parādīts iepazīšanās vietnes "Tinder" stilā izvietots 48 izklaižu klāsts, kur ik katrai jāatzīmē - patīk vai nepatīk -, kā rezultātā tiek izveidota personīgā izpriecu karte, kas mudina ceļotājus būt drosmīgiem eksperimentēt.

Kā alternatīvu apmeklētāji var "izlaist priekšspēli" jeb testu un "pārlūkot visas Viļņas izpriecas".

Daudzslāņainā kampaņa guva rezonansi visā pasaulē. Mārketinga studenti, kuru ideja tā bija, bija ļoti priecīgi par veikumu, kamēr Lietuvas priesteri vēl netika to ievērojuši...

Viļņas bīskaps brīdināja, ka tā izceļ galvaspilsētu kā "seksa tūrisma pilsētu", savukārt Lietuvas valdība lūdza "Go Vilnius" atlikt kampaņas sākšanu līdz pāvesta vizītei, ko pilsēta ignorēja.

Bijušais mērs, kurš noraidīja lūgumu, paziņoja, ka "neviens Rietumos mārketingā vairs neizmanto seksistiskas atsauces, it īpaši, ja mēs runājam par valsts iestādēm".

Bet Apvienotās Karalistes Reklāmas standartu pārvalde noraidīja sūdzību, ko tā saņēma par kampaņu. Viņi norādīja, ka tā nav "ekspluatējoša vai pazemojoša" un "maz ticams, ka izraisīs nopietnu vai plaši izplatītu nodarījumu".

Nu kampaņa "Eiropas G-punkts - Viļņa" tika apbalvota trešdien, 6. novembrī, Pasaules ceļojumu tirgus nozares pasākumā Londonā. Vēl būtiskāk, ka tā ir atmaksājusies arī ar pieaugošo apmeklētāju skaitu, CNN pastāstīja tūrisma pārvaldes "Go Vilnius" direktore Inga Romanovskiene.

Kopējais apmeklētāju skaits Viļņā pagājušajā gadā palielinājās par 12,5 procentiem, bet apmeklētāju no Vācijas un Lielbritānijas - divām kampaņas galvenajām mērķauditorijām - pieaugums bija attiecīgi par 37,8% un 20,5%.

"Mūsu mērķis ir piesaistīt vairāk jaunus, zinātkārus ceļotājus, kuri ir ieinteresēti atklāt jaunus aizraujošus galamērķus," viņa sacīja.

Viņa norādīja, ka "Go Vilnius" vēlas uzsvērt, ka "tiklīdz apmeklētāji atklāj Viļņas būtību, viņi izbauda pieredzēto".

"Kampaņa bija īpaši populāra 18-35 gadus vecai auditorijai, [bet] kampaņa bija par humoru un spēju neuztvert sevi pārāk nopietni, un es domāju, ka šīs īpašības īpaši novērtē izglītoti un arī gados vecāki cilvēki," viņa sacīja.

"Es uzskatu, ka saistošais vēstījums palīdzēja piesaistīt patērētāju uzmanību, pēc tam mudināt viņus uzzināt vairāk par to, ko galvaspilsēta var piedāvāt no sava kultūras mantojuma, festivāliem un pasākumiem."

"Dažreiz drosmīgas idejas piesaista lielāku uzmanību," viņa sacīja. "Mēs esam atvērti drosmīgām un radošām idejām, un mēs arī zinām, kas vajadzīgs, lai aizstāvētu drosmīgu ideju vai netradicionālu veidu, kā reklamēt galamērķi."

"Mēs ļoti uzmanīgi domājam par tūrisma ilgtspējīgu attīstību, kas ir izdevīga ne tikai tūrisma nozarei, bet arī vietējiem iedzīvotājiem," viņa sacīja CNN. "Es priecājos teikt, ka neatceros nevienu nopietnu atgadījumu, kas saistīti ar tūristiem Viļņā. Mēs esam pateicīgi par ziņkārīgiem, atvērtiem un cieņpilniem viesiem, kurus pilsēta uzņem ik dienu."

"Mēs esam atvērti un viesmīlīgi visiem, taču sagaidām, ka apmeklētāji cienīs vienkāršas lietas, piemēram, sabiedrisko kārtību."

Ja apmeklētāju skaits ir pieaudzis gandrīz par 40%, var sagaidīt, ka citi galamērķi sāks izmēģināt līdzīgas kampaņas.

"Ja citi galamērķi ir gudri, viņi sekos Lietuvas piemēram un nāks klajā ar saviem saukļiem, kas paredzēti tikai pieaugušajiem," teica ASV televīzijas vadītājs Džons Olivers pagājušajā gadā, kad kampaņa ieraudzīja dienas gaismu.

FOTO: Go Vilnius publicitātes foto

Uz augšu