Kas jāēd, lai saglabātu veselīgu un mitrinātu ādu?

Ilustratīvs attēls.

FOTO: Unsplash

Pēc ilgas un tumšas ziemas mūsu lielākais orgāns, āda, kā likums ir novārgusi un īpaša uzmanība būtu jāpievērš rūpēm par to. Izrādās, ka par savu ādu var parūpēties ne tikai ar dažādu losjonu un krēmu palīdzību, bet arī vairāk piedomājot pie tā, ko ēdam, vēsta portāls "Food in my room".

Rieksti

Šie gardumi ir viens no labākajiem E vitamīna avotiem. Tieši šis vitamīns nepieciešams, lai āda saglabātos skaista un jauneklīga. Tas aizsargā ķermeni no oksidatīviem procesiem, palēnina ādas novecošanos un rūpējas par tās mitrināšanu.

Avokado

Šī augļa mīkstums ir bagātīgs ar dažādiem antioksidantiem un arī E vitamīnu. Eksotiskie augļi ir bagāti ar nepiesātinātajām taukskābēm, kas mitrina un baro ādu. Gatavošanas ziņā avokado ir universāls: to vari pievienot salātiem, desertiem, kokteiļiem vai pagatavot garšīgas maizītes.

Treknas zivis

Treknās jūras zivis ir bagātīgs veselīgo tauku avots, kas uzlabo ādas stāvokli un mazina iekaisumus. Ir pienācis laiks uzturā iekļaut makreles, lašus, sardīnes, siļķes, tunzivis un mencas. Vislabāk ir cept zivis cepeškrāsnī vai tvaicēt, lai saglabātu pēc iespējas vairāk vērtīgo vielu.

Gurķi

Šo dārzeņu sastāvā ir 90% ūdens, kas lieliski mitrina adu. Apgādājot ķermeni ar A un C vitamīnu, zaļie dārza brīnumi palīdz atjaunot ādas šūnas, nomierina tās un novērš bojājumus. Vēl svarīgāk ir tas, ka gurķi satur silīcija dioksīdu - minerālu, kas stiprina saistaudus un padara ādu elastīgu un tvirtu.

Lapu dārzeņi

Spināti, salāti, visu veidu kāposti, rukola, biešu lapas, pētersīļi un citi lapu dārzeņi sastāv no vidēji 95% ūdens. Regulāri tos lietojot, tu nodrošināsi ādas mitrināšanu, kā arī piesātināsi ķermeni ar minerālvielām, vitamīniem un antioksidantiem. Turklāt dārzeņos ir daudz šķiedrvielu, kas attīra no tiem toksīniem organismā, kas var izraisīt dažādas ādas problēmas.

Uz augšu
Back