Kā ēst tā, lai apetīte mazinātos?

Ilustratīvs attēls.

FOTO: Unsplash

Kur;s gan nav pārliecinājies par teiciena "apetīte aug ēdot" patiesumu, taču, vai tā patiešām ir jābūt? Par to, kādus pārtikas produktus pēc Spānijas pētniekus domām vajadzētu lietot, lai ēstgriba mazinātos, skaidro portāls "Postimees".

Āboli. Skābie āboli tikai veicinās apetīti, bet saldskābie un saldie āboli ir pavisam cita lieta. Apetītes samazināšana ir tikai viens no ieguvumiem. Šie augļi ir piesātināti ar šķīstošām šķiedrām, kas ļoti labvēlīgi ietekmē ķermeni: tās spēj "absorbēt" toksiski smagos metālus, holesterīnu un lielāko daļu kancerogēnu - vielas, kas izraisa vēža šūnu augšanu.

Pupiņas. Pākšaugi veiksmīgi nomāc apetīti daudzo šķiedrvielu dēļ, ko tie satur. Turklāt pupiņām ir zems glikēmiskais indekss, kas kontrolē cukura līmeni un alkas pēc ogļhidrātiem.

Olas. Ēdot ar olbaltumvielām bagātās olas, tiek nomākta apetīte, pazeminot izsalkuma hormona grelīna līmeni (kas ir iemesls bada krampjiem).

Pētnieki nesen atklāja, ka cilvēki, kuri brokastīs ēd olas, visu dienu patērē par krietni mazāk kaloriju, salīdzinot ar cilvēkiem, kuri olas neēd.

Bietes. Viens no veselīgākajiem produktiem ar zemāko kaloriju daudzumu. Bietēs ir daudz šķiedrvielu normālai gremošanas funkcijai un apetītes kontrolei.

Sēnes. Tajās ir maz kaloriju, bet daudz kālija un svarīgu minerālu, ieskaitot selēnu un niacīnu jeb B3 vitamīnu, kas veicina vielmaiņu un uztur pilnvērtīgu sāta sajūtu.

Kāposti ir piepildīti ar šķiedrvielām un milzīgu barības vielu un vitamīnu daudzumu, kas veicina labsajūtu un ir nepieciešami viduklim. No tā var pagatavot daudzus veselīgus un reizē sātīgus ēdienus. Kas nav mazsvarīgi - šis dārzenis ir draudzīgs maciņam un pieejams visu gadu.

Seko mums arī Instagram un uzzini visu pirmais!