"Bez vakcīnas nav uzvaras!" Jaunā Covid-19 vakcinēšanās reklāmas kampaņa ļaudīm atgādina padomju laika lozungus

Pavisam nesen tika prezentēta Covid-19 vakcinēšanās kampaņa, ar kuras palīdzību cilvēki tiek aicināti vakcinēties, taču plakātu un videoklipu izpildījums raisījis viedokļu apmaiņu sociālajos tīklos. 

Kampaņas "Bez vakcīnas nav uzvaras" ietvaros publicētas vairākas fotogrāfijas, kā arī videoklips. Sociālajos tīklos izcēlās viedokļu vētra par to, ka jaunā reklāmas kampaņa vairāk atgādinot padomju laika lozungus, nekā rada vēlmi iet vakcinēties. 

"Uzticība zinātnei var atgriez mums drošāku ikdienu - vienalga, vai tās ir mācības klātienē, jaunākās teātra izrādes, sporta nodarbību apmeklēšana, draugu ballīte klubā vai satikšanās kafejnīcā. Mēs esam to pelnījuši. Mēs neesam pretinieki cits citam. Mūsu pretinieks ir bezjūtīgs un lipīgs vīruss. Un vienīgais veids, kā to uzvarēt, ir pieņemt informētu lēmumu un vakcinēties. Atrotot piedurknes – plecu pie pleca," stāsta NVD vakcinācijas projekta nodaļas vadītāja Eva Juhņēviča.

"Kad mēs kaut ko gribam paveikt un zinām, ka paveicama liela lieta, mēs atrotām piedurknes. Latvijas stāsts vienmēr ir bijis par celšanos pretim pārspēkam. Kur likmes vienmēr ir bijušas augstas, dotie pieticīgi un izredzes apšaubāmas. Bet atkal no reizes uz reizi mēs pierādām savu spēku, kad esam vienoti. Arī šodien mums ir jābūt vienotiem. Nešķiramiem. Jāliek plecs pie pleca. Tik burtiski kā vēl nekad," akcentē radošā risinājuma autore Una Rozenbauma.

Vietnē "Facebook" ārsts, TV kanāla "RīgaTV 24" raidījuma "Dr. Apinis" vadītājs Pēteris Apinis izteica savu viedokli par jauno kampaņu. 

"Veselības ministrs Daniels Pavļuts nolēmis pie mums vērsties ar jaunu reklāmas kampaņu, kā pats saka "ar tiešāku, vienkāršāku, pozitīvāku ziņu, vienlaikus norādot saikni: vakcīna – bāra apmeklējums, vakcīna – skola klātienē, vakcīna – tiekos ar cilvēkiem". Jaunās kampaņas "Bez vakcīnas nav uzvaras" vizuālie materiāli atgādina Otrā pasaules kara laika ASV propagandas plakātu.

Vakcinācijas kampaņas autors esot aģentūra "Nord DDB Rīga", kas veidojusi iepriekšējo kampaņu, kurā starp citu, bija tāda divdomīga vakcīnas reklāma krievu valodā, kurā futbolists un sporta dzīves organizators Kaspars Gorkš apgalvoja, ka vēloties vakcinēties tādēļ, lai ātrāk ieraudzītu savus aizsaulē aizgājušos vecvecākus.

Par Daniela Pavļuta ciešajām saitēm ar aģentūru "Nord DDB Rīga" būtu jādomā KNAB, bet par miljoniem, ko Daniels Pavļuts izmet nejēdzīgām kampaņām – valsts kontrolei.

10

Mani pārsteidza attēls. Reklāmas attēls man nezin kādēļ atgādina tālajā 2007. gada 31.maijā pēc Valsts prezidenta vēlēšanām uzņemtu fotogrāfiju, kurā fiksēts mirklis, kad deputāts Jānis Lagzdiņš izliecies pa logu un cilvēkiem pie Saeimas ēkas rāda nepārprotamu žestu.

Jānis Lagzdiņš pēc tam apgalvoja, ka žests bijis domāts tikai kādam viņa sen neredzētam paziņam, ar kuru kopā kādreiz dienējis padomju armijā.

Jānis Lagzdiņš bija viens no visu laiku profesionālākajiem Latvijas parlamentāriešiem – jurists, kas parlamentā strādāja pa 12 stundām dienā, spēja no galvas citēt likumu normas un pats rūpīgi likumus rakstīja. Taču pēc šā žesta viņš nekad vairs Saeimā nav ievēlēts.

Ko Latvijas iedzīvotājiem ar šo žestu cenšas pateikt Daniels Pavļuts?" rakstīja Apinis. 

Arī vietnē "Twitter" sākās diskusija par jauno reklāmas kampaņu, kurā ļaudis atbildēja uz profila "Vakcinācija Latvijā" ievietoto kampaņas videoklipu.