Lidsabiedrībām informācija par ceļojumu ierobežojumiem var atšķirties. Kā latviete ar ģimeni palika uz Dānijas lidostas sliekšņa (11)

Ilustratīvs attēls. Foto: KieferPix/Shutterstock.com
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp

Portāls "Apollo.lv" saņēma kādas lasītājas sūdzību par incidentu, kas ar viņu un viņas ģimeni noticis Dānijas lidostā. Komunikācijas misēkļa dēļ ceļotāji nenokārtoja epidemioloģisko prasību dokumentus un tālāk par Dānijas lidostu netika.

Piektdien, 6. augustā, sieviete ar savu ģimeni vēlējusies aizlidot uz Dāniju, lai apciemotu divus gadus nesatikto radinieci viņas 50 gadu dzimšanas dienā. Sievietes ģimene nav vakcinējusies pret Covid-19, tādēļ vēlējās pirms lidošanas nodot Covid-19 testus.

Pēc lasītājas teiktā portālam "Apollo.lv", viņai radušās grūtības komunikācijā ar Centrālo laboratoriju, lai sarunātu piemērotu laiku, kad veikt Covid-19 testu, tāpēc viņa sazvanījusies ar "airBaltic" konsultantiem trīs reizes, lai pārliecinātos, vai tests vispār ir nepieciešams.

Pēdējo reizi ticis zvanīts trešdien, lai pārliecinātos, ka tests nav vajadzīgs, uz ko "airBaltic" darbinieces atbildējušas apstiprinoši, tādēļ pirms lidojuma ģimene testus nemaz neveica. Lidostā pirms izlidošanas uz Dāniju nav ticis prasīts ne Covid-19 tests, ne vakcinācijas sertifikāts.

Ģimeni, ielidojot Bilundas lidostā, sagaidīja nepatīkams pārsteigums – tālāk par lidostas slieksni viņi netika ielaisti. Lidostā uztraukusies lasītāja zvanījusi "airBaltic". Lidsabiedrība centās pārliecināt Dānijas lidostas darbiniekus, ka Latvija ir zaļās krāsas kategorijas valsts un tests ģimenei nav nepieciešams, taču dāņu rīcībā bijusi cita veida informācija.

Dānijas lidostā nodot Covid-19 testu nebija iespējams un, kad lasītāja atteikusies lidot atpakaļ uz Latviju, tika draudēts ar policiju un roku dzelžiem, tādēļ ģimene ar lidmašīnu atgriezusies dzimtenē.

Sašutusī sieviete ar vīru uzrakstījusi iesniegumus un ar tiem vērsusies pie aviosabiedrības "airBaltic", lai iegūtu kompensāciju par lidmašīnas biļetēm iztērēto naudu.

"airBaltic" portālam "Apollo.lv" apstiprina, ka kļūda ir gadījusies un zvanu centra operatore sniedza pasažierei neprecīzu informāciju, par ko uzņēmums pasažierei atvainojas.

Radušos pārpratumu lidsabiedrības "airBaltic" pārstāve Alise Briede skaidro, ka "airBaltic" no savas puses iespēju robežās palīdz pasažieriem skaidrot aktuālos ceļojumu ierobežojumus, taču vienmēr aicina pasažierus pašiem pārbaudīt informāciju oficiālajās interneta vietnēs vai vietējās vēstniecībās.

Šobrīd ceļojumu ierobežojumi dažādās valstīs ir ļoti mainīgi, turklāt tie atšķiras arī starp dažādām pasažieru grupām, tādēļ aviokompānija atzīst, ka šādas situācijas var gadīties.

Pasažieriem ir jāpārliecinās, ka viņiem ir pieejama pati jaunākā informācija, kas garantēs ērtu ceļojumu.

Sūdzības tiek izskatītas rindas kārtībā 15 darba dienu laikā no to iesniegšanas, tādēļ jautājums, vai sievietes ģimene atgūs savu iztērēto naudu, šobrīd paliek neatbildēts.

Portāls "Apollo.lv" atgādina, ka aktuālāko informāciju par ceļošanas ierobežojumiem var meklēt Ārlietu ministrijas mājaslapā un sekot līdzi valstu vai to teritoriju sarakstam, kurām ir ceļojumu brīdinājumi.

Valstu saslimstības rādītāji

Slimību profilakses un kontroles centrs (SPKC) ir izveidojis un katru piektdienu atjauno valstu sarakstu, uz kura balstītas rekomendācijas ceļotājiem.

Šobrīd ceļošanas nosacījumi atkarīgi no epidemioloģiskās situācijas konkrētā valstī, tāpēc valstis iedalītas vairākās grupās:

  • īpaši augsta riska valstis,
  • augsta riska Eiropas Savienības un Eiropas Ekonomikas zonas (ES/EEZ) valstis,
  • zema riska Eiropas Savienības un Eiropas Ekonomikas zonas (ES/EEZ) valstis,
  • valstis ārpus Eiropas Savienības un Eiropas Ekonomikas zonas (ES/EEZ).
Komentāri (11)CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Aktuālākās ziņas
Nepalaid garām
Uz augšu