Šodien sāk "Rail Baltica" dzelzceļa pārvada būvniecību Lāčplēša ielā

Dzelzceļa projekta "Rail Baltica" stacijas un infrastruktūras būvlaukuma lidostā "Rīga" atklāšanas pasākums.

FOTO: Evija Trifanova/LETA

Svinīgi sāks dzelzceļa projekta "Rail Baltica" pārvada būvniecību Lāčplēša ielā, Rīgā.

Pasākumā projektā iesaistītās puses prezentēs paredzētās izmaiņas Lāčplēša ielā un ilgtermiņa ietekmi uz pilsētu un tās iedzīvotājiem.

Pasākumā piedalīsies Satiksmes ministrijas Dzelzceļa politikas un infrastruktūras departamenta direktors Kārlis Eņģelis, Rīgas domes priekšsēdētāja vietnieks Vilnis Ķirsis (JV), SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas" valdes priekšsēdētājs Kaspars Vingris, AS "RB Rail" Stratēģiskās sadarbības un komunikācijas departamenta vadītājs Ģirts Bramans, kā arī pilnsabiedrības "BeReRIX", kurā ietilpst Beļģijas būvnieks "BESIX Group", Latvijas būvkompānija "Rere Būve" un Itālijas būvuzņēmums "Rizzani de Eccher", iesaistīto pušu attiecību vadītājs Andis Linde.

Pasākums sāksies plkst.11.

"Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.

Paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Plānots, ka "Rail Baltica" dzelzceļa līnija būs gatava satiksmei 2026.gadā.