"Brektes murālis-2?" Sociālos tīklus sašūpo Rīgas domes apsveikums valsts svētkos

Pauļa Liepas īpaši radītā kartīte.

FOTO: Rīgas dome

Mikroblogošanas vietnē "Twitter" pamatīgu "vētru" izraisījis Rīgas domes apsveikums Latvijas valsts svētkos. Vairāki lietotāji pauduši sašutumu, ka apsveikuma noformējumā saskatāmas Georga lentītes motīvus.

Iedzīvotāji tviterī apsprieduši tuvojošās Lāčplēša dienas un valsts svētku noformējumu, ko izveidojuši Rīgas domes pārstāvji.

Tas raisījis dažādas asociācijas - daži tvitera lietotāji noformējumā saskatījuši Georga lenti, citi asociējuši ar Kolorādo vabolēm, vēl kāda tvitera lietotāja, maigāk izsakoties, uzsvērusi, ka plakāta "vizuālā kombinācija nav tā labākā". Tajā pašā laikā cita priecājas, ka "pilsētas ielās var redzēt lielisku autoru darbus", bet vēl kāda ierosinājusi, ka varētu "mīļā miera labad aizliegt Latvijā dzeltenos/oranžīgos un visus tumšos toņus".

Rīgas domes apsveikums Latvijas valsts svētkos un komunikācijas kampaņa izmaksājusi ap 90 000 eiro

Rīgas domes apsveikums Latvijas valsts svētkos un komunikācijas kampaņa izmaksājusi aptuveni 90 000 eiro, aģentūra LETA uzzināja Rīgas domē.

Valsts svētku projekts sastāv no divām daļām - vides noformējuma un komunikācijas kampaņas.

Vides noformējuma kopējās izmaksas, kurās iekļauta ne tikai Pauļa Liepas darba ekspozīcija pilsētvidē, bet arī 10 gaismas stendi ar latviešu tautas dziesmu spēka vārdiem, ir aptuveni 60 000 eiro. No tiem svētku afišu un baneru druka, izlīmēšana un montāža pilsētvidē izmaksāja kopumā aptuveni 8000 eiro. Svētkos piesaistīto divu mākslinieku honorāros samaksāti kopumā 4155 eiro.

Valsts svētku projekta dārgākā sadaļa ir 10 gaismas stendu jeb instalāciju uzstādīšana pilsētvidē. Šajos stendos izgaismoti "latviešu tautasdziesmu spēka vārdi". Gaismas stendi atrodami ne tikai centrā, bet arī pilsētas apkaimēs, kopā 10 dažādās adresēs, un to kopējās izmaksas ir aptuveni 47 000 eiro. Šie gaismas stendi ir ilgtermiņa ieguldījums un tiks izmantoti arī turpmākajos gados, uzsver dome.

Komunikācijas kampaņas kopējās izmaksas, kuras ietver mākslinieka radītā darba vizuālās identitātes pielāgošanu kampaņas materiāliem internetā, presē, radio, televīzijā, kā arī to izvietošanu medijos un mājaslapas izstrāde, ir aptuveni 32 000 eiro.

Līdz ar to projekta kopējās izmaksas ir aptuveni 90 000 eiro.

Plakātu izlīmēšanu nodrošināja Rīgas pašvaldība noslēgtā līguma ietvaros, savukārt tulkošanu mājaslapai nodrošināja pašvaldības darbinieks.

Komunikācijas kampaņas ietvaros no šodienas medijos ir pieejams pašvaldības valsts svētku sveiciena klips, kurā attēlots mākslinieka darbs.

Rīgas domes apmaksāto apsveikumu valsts svētkos iedzīvotāji novērtējuši dažādi un par to izraisījušās asas diskusijas sociālajos tīklos.