P, 15.08.2022.

"Baltijas mediju aliansei" piespriests sods 3,1 miljonu eiro apmērā sankciju pārkāpšanas lietā

LETA
"Baltijas mediju aliansei" piespriests sods 3,1 miljonu eiro apmērā sankciju pārkāpšanas lietā
Facebook Telegram Draugiem Twitter Whatsapp
Comments
Ilustratīvs attēls.
Ilustratīvs attēls. Foto: Billion Photos/Shutterstock

Rīgas rajona tiesa janvāra beigās mediju uzņēmuma SIA "Baltijas mediju alianse" (BMA) līdzīpašniekam Oļegam Solodovam un BMA Igaunijas pārstāvniecības direktoram Margusam Merima par Eiropas Savienības (ES) noteikto sankciju pārkāpšanu noteikusi naudas sodus, savukārt BMA tiks konfiscēti vairāk nekā trīs miljoni eiro.

Solodovs un Merima atzīti par vainīgiem un katram piemērots 25 000 eiro naudas sods. Neminot apsūdzēto vārdus, tiesā apliecināja, ka apsūdzētās personas vainu atzina.

Savukārt uzņēmumam BMA, kuras meitasfirmas Baltijā translē "Pirmo Baltijas kanālu+" (PBK+) un citus telekanālus, tiesa nolēmusi piemērot piespiedu ietekmēšanas līdzekli - mantas konfiskāciju. Tā tiks vērsta pret uzņēmumam arestētajiem finanšu līdzekļiem 3 189 698 eiro apmērā.

Piespiedu ietekmēšanas līdzekli - naudas piedziņu 25 000 eiro apmērā - tiesa piemēros arī Lielbritānijā reģistrētajai kompānijai "Baltic Media Alliance Ltd", kuras nosaukums patlaban ir mainīts uz "Renevo Media Ltd".

Nākamnedēļ noslēdzas termiņš, kad lietas dalībnieki var lūgt tiesai sagatavot pilnu spriedumu. Pēc tam spriedumu varēs pārsūdzēt Rīgas apgabaltiesā.

Prokuratūras preses sekretāre Aiga Eiduka teica, ka prokurors neplāno iesniegt apelācijas protestu, jo tiesa piespriedusi prokurora prasīto sodu.

Apsūdzēto advokāte Jeļena Kvjatkovska komentārus nesniedza.

Prokuratūra iepriekš paziņojumā presei rakstīja, ka saskaņā ar celto apsūdzību abas personas divu juridisko personu labā uz sadarbības līgumu pamata nodrošināja finansējumu kādai ES sankciju sarakstā iekļautai personai.

Zināms, ka šī persona ir bankas "Rossija" līdzīpašnieks un padomes priekšsēdētājs, Krievijas prezidentam Vladimiram Putinam pietuvinātais Jurijs Kovaļčuks, kas 2014. gadā tika iekļauts ES un ASV sankciju sarakstā par viņa lomu Krievijas agresijā pret Ukrainu.

Nacionālā elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome (NEPLP) 2019. gadā aizliedza Latvijā izplatīt deviņas Krievijas televīzijas programmas, kuru patiesais labuma guvējs ir Kovaļčuks.

Saskaņā ar apsūdzību, pārkāpjot sankciju aizliegumu, Kovaļčuka rīcībā nonāca vairāk nekā desmit miljoni eiro. Minētās darbības apsūdzētie veica, lai gūtu peļņu, pārkāpjot ES sankciju režīmu.

Kriminālprocesā tika uzlikts arests mantai vairāk nekā trīs miljonu eiro apmērā.

Krimināllikums par minēto nodarījumu paredz brīvības atņemšanu līdz četriem gadiem, piespiedu darbu vai naudas sodu.

Krimināllietu pirms nodošanas prokuratūrā izmeklēja Valsts drošības dienests (VDD). Lai arī dienests sākotnēji kriminālprocesā aizturēja vēl vairākas personas, apsūdzības uzrādītas tikai Solodovam un Merima.

VDD 2019. gada 4. februārī veica vairākas kratīšanas Rīgā un Tallinā. Kā toreiz informēja VDD, dienas gaitā sadarbībā ar Igaunijas Drošības policiju (KAPO) tika veiktas vairākas sankcionētas kratīšanas objektos Rīgā un tās apkaimē, kā arī Tallinā, to laikā iegūstot lielu skaitu dokumentu un datu nesēju.

BMA reģistrēta 2007. gada maijā, liecina "Firmas.lv" informācija. BMA īpašnieki ir Krievijas pilsonis Aleksejs Pļasunovs un Solodovs.

BMA ir vairāki meitasuzņēmumi - "Pirmais Baltijas kanāls", "Baltijas mediju reklāma", "Tem LV", "Izdevniecības nams "Print Media"", "Ren TV Baltic" un "Pirmais Baltijas muzikālais kanāls".

Pēc VVD aktivitātēm BMA finanšu rādītāji strauji pasliktinājās. 2019. gadā BMA apgrozīja 13 421 988 eiro un nopelnīja 1 315 930 eiro, bet 2020.gadā BMA apgrozīja saruka līdz 586 695 eiro un peļņa veidoja vairs tikai 73 508 eiro. Dati par 2021.gadu vēl nav pieejami.

Tēmas
Aktuālākās ziņas
Jaunākās ziņas
Nepalaid garām
Uz augšu