"Tas nav pasaules gals." Stjuartes komentē "TikTok" cepienu par aktuālu problēmu lidmašīnās

Foto: Thx4Stock/Shutterstock
Apollo.lv
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp

Etiķete lidmašīnās kļuvusi par vienu no pretrunīgi vērtētākajām tēmām, kas pēdējos mēnešos apspriesta sociālo tīklu vietnē "TikTok".

"TikTok" lietotāji dalās savās domās un publicē pārdomas par dažādām neērtām situācijām, kas saistītas ar lidojumiem - no raudošiem bērniem līdz jautājumam, kur likt savu rokas bagāžu, lai neapgrūtinātu citus pasažierus. Šāda veida video publikācijas kļuvušas populāras un strauji izplatās sociālajā vietnē.

Sēdvietu maiņa ir kļuvusi par īpaši strīdīgu tēmu plašajā lidojumu etiķetes diskusijā. "TikTok" lietotāji regulāri "uzsprāgst" ar stāstiem par to, kā viņiem lūgts pārcelties no viņu sēdvietas citur vai apmainīties vietām ar citu pasažieri.

Medijs "Insider" uzrunāja piecas stjuartes, kuras bieži sastopas ar šādām situācijām un konfliktiem lidojumos, un noskaidroja visu par viņu viedokli par pareizu etiķeti šajos gadījumos.

Visas piecas stjuartes vienprātīgi piekrita, ka ir pieņemami lūgt pasažieri samainīties vietām. Bet tas, kas nav pieņemami, ir gaidīt vai uzskatīt, ka pasažieris piekritīs šim lūgumam.

Ir pieņemami pasažieriem lūgt mainīt vietu, bet viņiem nav pienākuma teikt "jā"

Dažas lidmašīnu stjuartes pastāstīja "Insider", ka bieži pieredz, kā pasažieri lūdz mainīt vietas lidmašīnā.

Lidmašīnas stjuarte vārdā Londona, kas darbojas nozarē jau četrus gadus un dalās savos piedzīvojumos ar citiem cilvēkiem, pastāstīja, ka pasažieri bieži lūdz mainīt vietas un reti kad tas izraisa konfliktus vai nesaskaņas.

Tomēr tas nenozīmē, ka šīs situācijas vienmēr beidzas ar vietu maiņu. Londona atzīst, ka pasažieri ir tiesīgi atteikties.

"Manuprāt, nav nekā slikta, ja pajautā, bet, ja jūs tiešām vēlaties vietu, kuru iegādājāties, un jums ir ļoti svarīgi to saglabāt, tad ir pieņemami teikt nē," saka stjuarte.

Daži "TikTok" lietotāji protestējuši pret nosodījumu un kritiku, ar ko saskārušies citi lietotāji, atsakoties no lūguma pārcelties uz citu vietu.

Oktobrī satura veidotāja Maresa Frīdmena ieguva 3,6 miljonus skatījumu lidmašīnā filmētam videoklipam, kuru viņa komentēja ar vārdiem: "Es neesmu noziedzniece tādēļ, ka nevēlos atteikties no sēdvietas pirmajā klasē, par kuru maksāju pilnu cenu, es arī esmu māte, tādēļ to sauc par savlaicīgu plānošanu."

Frīdmena sekojošajās video publikācijās papildināja, ka viņai ir kustību traucējumi, kas ir viens no iemesliem, kādēļ viņa negribēja pārcelties. Daudzi lietotāji piebalsoja, ka būtu rīkojušies līdzīgi. Viens "TikTok" lietotājs atbildes video pauda, ka viņi arī bieži ir tikuši kritizēti par atteikumu šādiem lūgumiem ceļojumos.

Visas lidmašīnu stjuartes piekrita, ka cilvēkiem nav pienākuma piekrist vietu maiņai un ka pasažieriem vajadzētu saprast, ja kāds vēlas saglabāt savu oriģināli iegādāto vietu.

"Es nedomāju, ka pasažieriem vajag atdot savas sēdvietas citiem, bet, ja viņi tam piekrīt, tad tai nevajadzētu būt problēmai," komentēja stjuarte Demija ar viena gada stāžu.

Mazāk pieņemami ir lūgt vietu maiņu, ja sēdvietas lidmašīnā ir iepriekš noteiktas

Liza, kompānijas "Southwest" lidmašīnas stjuarte, kura "TikTok" dalās ar savu dzīvesveidu, minēja, ka vietu mainīšana "Southwest" lidojumos ir ierasta situācija.

Tas ir tāpēc, ka "Southwest" piekopj atvērtu sēdvietu politiku. Tas nozīmē, ka pasažieri var sēdēt jebkurā pieejamajā lidmašīnas sēdvietā atšķirībā no citām aviokompānijām, kas piešķir pasažieriem konkrētas sēdvietas.

"Aviokompānijām ar atvērtu sēdvietu politikām tas ir sociāli pieņemamāk, jo sēdvietas nav noteiktas un to nomaiņu var sarunāt," viņa pastāstīja "Insider".

Liza arī papildināja, ka aviokompānijām ar piešķirtām sēdvietām tas nav tik sociāli pieņemami, jo sēdvietas katram ir iepriekš noteiktas.

Labākais variants – piedāvāt labāku sēdvietu

Lielākā daļa "Insider" uzrunāto lidmašīnas darbinieču atzina, ka lidmašīnas pasažieriem ir lielākas izredzes sarunāt vietu maiņu ar citu pasažieri, ja piedāvā labākas sēdvietas.

"Es no visas sirds ticu, ka jautāšana nevienam nenodarīs pāri, ja vien jūs būsiet laipni un piedāvāsiet otram pasažierim labāko variantu," komentēja stjuarte Kārena, kas strādā Norvēģijā.

"TikTok" lietotāji vienprātīgi piekrita, ka ir neiedomājami piedāvāt citam pasažierim sliktāku sēdvietu, lūdzot samainīties ar vietām. Kad satura veidotāja Arlīna padalījās ar savu stāstu, kā viņa atturēja blakus sēdošo svešinieku no vietas maiņas, viņa saņēma 4,9 miljonus skatījumu.

Pēc Arlīnas teiktā, svešiniekam piedāvāja iemainīt savu vietu "premium" ekonomiskajā klasē pret sliktāku vietu vairāku rindu attālumā, lai divi draugi varētu sēdēt kopā.

"Tu nelūdz citiem pieņemt sliktāku variantu savām ērtībām," vēstīja populārākais komentārs zem raksta.

Pat nelielas vietu izmaiņas, piemēram, aizstāt ailes sēdvietu ar vidējo sēdvietu, nav godīga izvēle, stjuartes pastāstīja "Insider".

"Ja viņiem ir loga vieta un jūs cenšaties piedāvāt savu vietu vidū, negaidiet, ka viņi vēlēsies mainīties," brīdina stjuarte Lianna.

Atsevišķās situācijās stjuarti var lūgt pasažieriem apsvērt sēdvietu maiņu

Viens no biežākajiem iemesliem, kad pasažieriem lūgts samainīties ar lidmašīnas sēdvietām, ir, lai vecāki varētu sēdēt tuvāk saviem bērniem.

Bet "TikTok" lietotāji izrāda pieaugošu pretošanos spiedienam mainīt sēdvietu, lai atvieglotu citu ģimeņu dzīvi.

Martā kāda influencere publicēja video no lidmašīnas, kurā viņa netieši norādīja, ka atteikusies mainīt savu sēdvietu, lai kāda ģimene varētu sēdēt kopā ar visiem saviem bērniem. Viņa vēlāk komentāros papildināja, ka video bija tikai "joks", bet daudzi vietnes lietotāji piekrita viņas video paustajai nostājai, uzsverot, ka tas ir vecāku pienākums - laicīgi rezervēt sēdvietas, ja ģimene vēlas sēdēt kopā.

Februārī cita "TikTok" lietotāja padalījās ar stāstu par kādu māti, kura lūdza samainīties vietām ar viņas dēlu, kurš izrādījies pusaudzis, kas izraisīja spraigas diskusijas par to, no kāda vecuma bērniem vajadzētu būt spējīgiem lidmašīnā sēdēt vieniem pašiem.

Dažas stjuartes "Insider" atzina, ka ir labi būt saprotošiem, ja situācijā iesaistīts kāds no vecākiem un mazgadīgs bērns.

"Manuprāt, konkrētās situācijās, ja tā ir māte un mazs bērns, un lidmašīna ir pilna, tad jācenšas apzināties, kādēļ viņa izsaka šādu lūgumu," sacīja Londona.

Stjuarte no Norvēģijas papildina: "Ja tā ir persona ar kustību traucējumiem, kurai nepieciešama sēdvieta blakus ejai, vai māte ar bērnu, man šķiet, jums vajadzētu piekrist vietas maiņai."

Kā iegūt sev tīkamo vietu?

"Insider" iztaujātās stjuartes izdevumam atklāja metodes, ko pasažieri var izmantot, lai iegūtu sev vēlamās vietas.

Vienkāršākais padoms – rezervēt vietas savlaicīgi.

"Ja jūs gaidāt līdz pēdējam brīdim un jums vieta tiek piešķirta automātiski, tad jūs, visticamāk, nesēdēsiet blakus cilvēkam, ar kuru kopā ceļojat," teica viena no stjuartēm.

Vairākas aviokompānijas pasažieriem piedāvā iespēju izvēlēties savu vietu, kad tie veic rezervāciju un pirms lidojuma pacelšanās. Stjuartes atzīst, ka tas var būt par papildu maksu, bet, ja pasažieris grib sēdēt blakus saviem ģimenes locekļiem vai draugiem, viņiem vajadzētu veikt šo papildu piemaksu.

Pretējā gadījumā nav garantēts, ka viņi varēs sēdēt kopā.

Vēl viens veids, kā iespējams iegūt vietu blakus draugiem vai ģimenes locekļiem, ir, ja biļetes iegādātas vienā rezervācijā, atklāja Demija, papildinot: "lai izvairītos no nošķiršanas, jums vajadzētu iegādāties biļetes kopā no viena profila un reģistrēties reizē".

Ja ceļotājs lidojumā sēž tālu no saviem draugiem un ģimenes locekļiem, Lianna iesaka droši apvaicāties stjuartiem, vai nav pieejamas kādas brīvas vietas vai rindas, uz kurieni jūs varētu pārcelt.

Bet sliktākajā gadījumā – jūs būsiet šķirti vien pāris stundas. "Jūs varat pavadīt dažas stundas atsevišķi. Tas nav pasaules gals," atgādina Londona.

KomentāriCopyTelegram Draugiem X Whatsapp

Tēmas

TVNET KALVE
Redaktors iesaka
Lasītākais šobrīd
Nepalaid garām
Uz augšu