Lidostas pārstāve teic, ka nodarboties ar uzņēmējdarbību lidostas teritorijā gan drīkstot visi taksometri, arī tie, kam nav speciālas valsts licences, vien tiem ir jāatrodas tālāk no ieejas.
"Tas ko viņi nedrīkst darīt, ir agresīvi piedāvāt savus pakalpojumus. Lidostas taksometru tarifiem šobrīd griesti nav noteikti," skaidro Ilze Salna, lidostas pārstāve.
Lai sakārtotu taksometru jomu, tagad top grozījumi likumdošanā, un pašlaik priekšlikumi tiek izskatīti Saeimā.
Par priekšlikumu noteikt maksimālos tarifu griestus ir zināma skepse arī Pasažieru pārvadātāju asociācijas vadītājam, jo cik tad bieži pārskatīs cenas, un tā nerisinās problēmu ar pasažieru apkrāpšanu.
"Nav noslēpums, kad bija šie maksimālie cenu griesti, ļoti daudzām taksometru kompānijām bija tā saucamās turbīnas.
Uz borta nepārsniedzot maksimālo cenu, bet, kad iesēžas klients, ieslēdzas šī turbīna un tāpat ir jāsamaksā vairāk, nekā bijis jāmaksā."
Pasažieriem gan nebūtu iebildumu pret maksimālo pieļaujamo cenu, ja vien tā būtu saprāta robežās. Lidostai ir priekšlikums ieviest vaučeru sistēmu.
"Sistēma būtu pavisam vienkārša - cilvēks atlido uz Rīgu, iegādājas konkrēto vaučeru un zina, ka brauciens viņam noteiktajā teritorijā izmaksās konkrētu summu," skaidro Ilze Salna.
Vaučerus varētu iegādāties pirms brauciena, piemēram, lidostā, tās mājaslapā vai aplikācijā, un tiem būtu fiksēta cena katrā zonā.
Proti, jāievieš fiksētā cena, un tad visi taksometri būtu spiesti pārvadāt pasažierus par šo summu. Pagājušā gada laikā lidosta saņēmusi 20 sūdzības par taksometriem. Domājot risinājumus, plānots, ka sāks kursēt tā saucamais "shuttle buss", kuram būšot vien dažas pieturas.