LDz uzdevums ir nodrošināt, ka abu platumu dzelzceļa līnijas, kā valstiski stratēģiska infrastruktūra, kalpo dažādām nacionālajām interesēm - kā ekonomiskajām, tā civilajām, šobrīd jo īpaši fokusējoties uz savu spēju stiprināšanu potenciālai militāro vajadzību apkalpošanai, sacīja Pļavnieks.
Semināra dalībnieki diskutēja gan par sadarbības sistēmu izveidi, kas veicinātu saziņu un koordināciju starp civilajām un militārajām institūcijām, gan dažādām inovatīvām pieejām, kas vienkāršotu un uzlabotu spēju sadarboties ne vien starp ES dalībvalstīm, bet arī starp iedzīvotājiem.
Pasākuma dalībnieki uzsvēra, ka ir būtiski investēt tādos infrastruktūras projektos, kas kalpotu gan civilām, gan militārām vajadzībām. Tāpat tika formulēti provizoriskie ieteikumi politikas veidotājiem, kas būtu jāņem vērā, pieņemot stratēģiskus lēmumus ES līmenī.
Jau ziņots, ka LDz koncerna apgrozījums 2023.gada deviņos mēnešos bija 194,94 miljoni eiro, kas ir par 7,4% vairāk nekā attiecīgajā periodā 2022.gadā, taču koncerns strādāja ar zaudējumiem 730 000 eiro apmērā pretstatā peļņai gadu iepriekš. Vienlaikus LDz māteskompānijas apgrozījums pērn deviņos mēnešos bija 123,39 miljoni eiro, kas ir par 18,9% vairāk nekā 2022.gada attiecīgajā periodā, kamēr LDz zaudējumi sasniedza 14,415 miljonus eiro.
LDz ir publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs un koncerna valdošais uzņēmums. Koncernā ietilpst arī "LatRailNet", kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali, "LDz Cargo", kas nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus un starptautiskos pasažieru pārvadājumus, ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmums "LDz ritošā sastāva serviss", apsardzes uzņēmums "LDz apsardze", loģistikas uzņēmums "LDz loģistika".