LCB satrauc budžeta projekta veidošanas gaita; trūkst 40 miljonu eiro (12)

LETA
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Evija Trifanova/LETA

Biedrības «Latvijas ceļu būvētājs» (LCB) pārstāvji vakar tikšanās laikā ar satiksmes ministru Anriju Matīsu (V) pauduši satraukumu par 2015.gada valsts budžeta projekta veidošanas gaitu, jo ministrijai sākotnēji iezīmētie valsts budžeta skaitļi ir par gandrīz 40 miljoniem eiro mazāki nekā Saeimas apstiprinātajā Nacionālajā attīstības plānā.

Kā biznesa portālu «Nozare.lv» informēja biedrībā, budžetā vispār nav iekļauti nepieciešamie līdzekļi katastrofālā stāvoklī valsts pārziņā esošo tiltu sakārtošanai.

Lai arī Matīss solījis biedrības vadībai līdz 2019.gadam panākt, lai 80% no iekasētajiem ceļu nodokļiem tiek izlietoti ceļiem, Bērziņš gan iebildis, ka Autoceļu fonda reālu funkcionēšanu ir nepieciešams atjaunot ātrāk, jau sākot no nākamā gada, jo ar katru gadu Latvijas ceļu stāvoklis dramatiski pasliktinās un, kamēr ceļiem netiks atvēlēts atbilstošs finansējums, situāciju mainīt nav iespējams.

Tāpat LCB informē, ka saņēmis apstiprinājumu no premjeres Laimdotas Straujumas (V) un Matīsa, ka tiks atjaunota Autoceļu nozares padome, pieaicinot tās darbā ieinteresētos pārstāvjus, tostarp no Finanšu ministrijas, Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas, Latvijas Pašvaldību savienības un sabiedriskajām organizācijām.

Tikšanās laikā ar Matīsu esot analizēta situācija, kad notiek smago automašīnu, kuru svars pārsniedz pieļaujamo, nekontrolēta pārvietošanās pa autoceļiem, tā būtiski pasliktinot ceļu stāvokli. Iekšlietu ministrija nekontrolējot un nepietiekami sver smagās automašīnas uz ceļiem, uzsvēris LCB valdes priekšsēdis Andris Bērziņš. Nenovēršot šādu ceļu bojāšanu, esot absurdi pieprasīt ceļu garantiju no ceļu būvētājiem.

Būvnieki piedāvājuši atbrīvot Iekšlietu ministriju no šīs funkcijas un uzticēt tās izpildi Ceļu satiksmes drošības direkcijai (CSDD) vai kādai citai institūcijai. Matīss esot apstiprinājis, ka ir devis uzdevumu izskatīt šādu iespēju iegādāties modernus svara radarus, kuri var noteikt mašīnas svaru gaitā, to neapstādinot, un līdzīgi kā ar ātruma fotoradariem noteikt rēķinus par pārkāpumiem. Ministrs apstiprināja, ka skaidrībai būtu jābūt līdz šī gada rudenim, kad arī varētu pieņemt lēmumu par to izvēli un iegādi. Ministrs piekrita, ka ir arī nepieciešams izvērtēt palielinātās kravas atļauju izsniegšanas praksi un lemt, vai atsevišķas kravas nav iespējams vest, izmantojot dzelzceļu.

Ministrs arī uzsvēris, ka, lai pieņemtu lēmumu par vietējo autoceļu nodošanu pašvaldībām, ir jāizstrādā «Vietējo autoceļu pārvaldīšanas reorganizācijas koncepcija», kurai ir jābalstās uz reorganizācijas variantu izstrādāšanu un to tehniski ekonomisko salīdzinājumu. Šo koncepciju līdz 2016.gada 31.decembrim plānots izstrādāt pēc VAS «Latvijas Valsts ceļi» (LVC) pasūtījuma. Tikšanās laikā ministrs skaidrojis, ka koncepcijas izstrādei jāpieaicina zinātnieki un jāizvērtē, kā Autoceļu fonda faktiskā likvidēšana ir ietekmējusi ceļu stāvokli Latvijā, informē LCB.

Komentāri (12)CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu