<i>Nassing špešel SPA edišen</i> *

CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Pirms dažām dienām sociālajā tīklā «twitter.com» uzzināju par Tūrisma attīstības valsts aģentūras veidoto [s:25160]» un tajā ievietoto video, kurā miljonāre Mairita Solima Latvijas tūristiem prezentē SPA iespējas Latvijā.

latviatourism.com

Ko nu es jums trīsreiz stāstīšu, nemācēšu nemaz aprakstīt Solimas kundzes «In ze jārd jū faund pigs» tik dzīvelīgi, lai jūs to pienācīgi iztēlotos. Diemžēl tagad tas jāskatās portālā «vimeo.com», jo pēc kāda laika no uzlabotās «latviatourism.com» lapas tas pazuda un pēc mana zvana uz Tūrisma attīstības valsts aģentūru, kad interesējos par video režisoriem un izpildītājiem, izkūpēja arī no «youtube.com» interneta ārēm.

Nu, noskatījāties? Es noskatījos, un vairākas reizes. Smējos kā kutināta, jo esmu nolēmusi dzīvē uz nevienu neļaunoties, ne par ko nezūdīties, atliek vien smieties. Smieties par manu Vidzemes augstskolā iegūto izglītību tūrisma vadībā, par maniem pasniedzējiem, kas acīmredzot stāstījuši muļķības par valsts tēlu un tūrisma mārketingu, par manām niecīgajām zināšanām par sižetu veidošanu, videoblogiem, filmēšanu, montēšanu un visu beidzot — par tūrisma nozares profesionāļu vicinātajām dūrēm par «Latvijas slikto tēlu» un paaugstināto PVN nozares pakalpojumiem. Video kontekstā man sāk likties, ka PVN likme jāceļ vēl augstāk, lai atsijātu pelavas no graudiem.

Negribētos neko sliktu teikt pašai Solimas kundzei, zināmu manas cieņas devu viņa ir pelnījusi ar to vien, ka kļuvusi par miljonāri. Tik apķērīgu latviešu sieviešu mums nav daudz, un nevar jau no cilvēka visu gribēt! Ja reiz viņam ir augsta pašapziņa (kas piemīt visiem biznesmeņiem), grūti novilkt robežu, kad angļu valoda ir sliktāka nekā skatītājs sagaida, vai, teiksim, kad video redzamais vairāk ož pēc sekstūrisma pakalpojumu, nevis kvalitatīva Latvijas SPA piedāvājuma reklāmas. Vai galu galā — kad halātiņš/dvielītis sievietes mugurā vairāk izraisa bailes «ka tik tur kaut kas nepaveras», nevis asociējas ar relaksējošu atpūtu vienā no skaistākajiem Latvijas SPA, kas padarīs jūsu ādu zīdainu un maigu (vai kā nu tur saka).

Izbrīnu manī izraisa kas cits—– šo produktu pasūtījusi un veidojusi Tūrisma attīstības valsts aģentūra (TAVA). Tā ir valsts iestāde, kas par manu un tavu naudiņu īsteno tūrisma attīstības valsts politiku un veicina tūrisma kā tautsaimniecības nozares attīstību Latvijā. Skaidrs, ka ne nu paši filmēja, ne montēja, bet konkursa gaitā noteica uzvarētāju, kurš uztaisīja tik sliktu produktu, ka tas pat vairs nav vienkārši garlaicīgs! Video veidojusi SIA «Lautas» — kopējā līgumcena bez PVN 20 500 latu. Solimas video kļuvis par pēdējā laika interneta hitu, ko cilvēki viens otram pārsūta, lai sagādātu sev un tuvajiem jautrus brīžus šajos grūtajos laikos.

Absurdi, ka TAVA ne vien neveiksmīgi izvēlējusies pakalpojuma izpildītāju, bet vispār pieņēmusi tā nodevumu, ievietojusi to «latviatourism.com» jaunajā, «uzlabotajā» versijā un vēl izsūtījusi tūrisma profesionāļiem vērtēšanai. Es atvainojos, kādai vērtēšanai? Vai tad nav skaidri redzams, ka, interneta leksikā runājot, produkts vienkārši sux?!

TAVA sabiedrisko attiecību speciāliste Marita Neimane telefonsarunā atzina, ka pašai produkts arī tā īsti nepatīkot: «Loģiski, ka nav perfekti, bet mēs visi esam cilvēki, un visi mācāmies», vēl piebilstot, vai tad šajos laikos jau nepietiek negāciju. Pati Neimanes kundze esot piedalījusies projekta attīstīšanā — viņai uz galda nolikti DVD matricās ierakstīti video, daļu viņa «metusi atpakaļ» (bail pat domāt, kas bija citos video, ja Solimas kundzes «Nassing spešel Spa edišen» palika uz Neimanes galda), lai taču liekot kaut kādas bildes virsū. Un vispār viss tikšot labots. Es ļoti ceru, ka tiks labots — un par to pašu naudu.

Neimanes kundzei es ieteiktu tik ļoti nekoncentrēties uz tām bildēm, jo dažu ekspertu angļu valodas prasmes, oriģinālo audio skaņu, kadrējumu, montēšanu un bildes dinamiku tas diez ko neglābs. Valsts naudu šajā konkursā ieguvusi firma, kas no sižetu veidošanas neko nejēdz. Tā teikt, ja nav kazai piena, tad nav. Varbūt lūdziet brīvprātīgu interneta mārketinga, žurnālistikas un tūrisma studentu palīdzību? Ticiet man, lai internetā izveidotu foršu produktu, nav vajadzīgi zelta kalni ar Stendzenieku priekšgalā un Šleseru uz pacēlāja.

P. S. Es ļoti ceru, ka TAVA nekaunēsies no savām kļūdām, saglabās humora izjūtu un ļaus atstāt video internetā, lai cilvēki varētu aplūkot produktu, par kuru mēs maksājam naudu un cenšamies pievilināt maksātspējīgus tūristus.


*Nassing spešel SPA edišen — kāds anonīms komentārs internetā par Mairitas Solimas video.

KomentāriCopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu