Foto: AFI/Elmārs Rudzītis

Satiksmes ministrs Roberts Zīle (TB/LNNK) sola nepieļaut citu aviosabiedrību diskrimināciju gadījumā, ja Latvijā ienāks lētās jeb zemo cenu aviosabiedrības.

Zīle piekrīt Latvijas tūrisma uzņēmēju paustajam viedoklim, ka citas aviosabiedrības varētu aiziet no Latvijas tirgus, ja zemo cenu kompānijām tiktu piedāvāti atviegloti nosacījumi.

"Tas noteikti būtu iespējams tad, ja pārējās aviokompānijas tiktu diskriminētas, taču, kamēr es esmu satiksmes ministrs, es to nekādā gadījumā nepieļaušu," teica ministrs.

Pēc viņa domām, ja aviokompānijas jutīs draudus, ka diskriminācija varētu būt iespējama kaut vai teorētiski, tas var ietekmēt šo kompāniju biznesa intereses Latvijā.

Nepieļaujama ir atsevišķas aviokompānijas lobēšana

Komentējot uzņēmēju priekšlikumu zemo cenu aviokompāniju lidostu izvietot aptuveni 70 kilometru rādiusā no Rīgas, Zīle skaidroja, ka tas pamatā ir privātā biznesa jautājums. Tomēr reģionālo lidostu izpēte esot iekļauta Eiropas Savienības (ES) Kohēzijas fonda finansētajās programmās.

Ministrs uzskata par nepieļaujamu kādas atsevišķas aviokompānijas dotēšanu, piešķirot tai labvēlīgākus noteikumus nekā citām, jo tā būtu dotēšana uz nodokļu maksātāju rēķina. Viņš skaidro, ka tiem Latvijas iedzīvotājiem, kuri neizmanto aviopakalpojumus, nav jādotē tie iedzīvotāji, kuri tos izmanto.

Turklāt valstij šobrīd ir daudzas asas sociālas problēmas, kuru risināšana, izmantojot iekasētos nodokļus, ir daudz aktuālākā nekā lētāku lidojumu nodrošināšana uz valsts rēķina, norāda ministrs.

Lētajām aviokompānijām nesaskaņas Eiropā

Starptautiskās lidostu padomes (ACI) Eiropas organizācijas ģenerālsekretāra Filipa Hamona (Philippe Hamon) rakstā par vienu no Eiropas zemo cenu aviokompānijām "Ryanair", kas publicēts izdevumā "Communique. Airport Business", tiek skatīta zemo cenu aviokompāniju problēma Eiropā kopumā. Hamons norāda, ka Romas līgums principā aizliedz jebkādu valsts palīdzību, kas varētu izkropļot iekšējo konkurenci ES, jo tā nav savienojama ar kopējo tirgu.

"Ryanair" pēdējo gadu laikā bieži radušās domstarpības ar Eiropas Komisiju, nacionālajām aviosabiedrībām un Eiropas lidostām. Kā piemēru Hamons min gadījumu, kad Francijas tiesas pieņēma lēmumu, kas aizliedza vietējām varas iestādēm subsidēt aviosabiedrības reklāmu, savukārt "Ryanair" pārtrauca pakalpojumus maršrutā no Londonas uz Strasbūru.

Savukārt Dānijas Civilās aviācijas administrācija brīdinājusi Orhusas lidostu par iespēju zaudēt darbības licenci, ja tā turpinās politiku, ka lētie pārvadātāji par vienu pasažieri maksā apmēram pusi no cenas, kas noteikta pārējām aviosabiedrībām starptautiskajos lidojumos.

Latvijas tūrisma uzņēmēji iebilst pret atvieglotiem noteikumiem zemo cenu aviokompānijām

Latvijas tūrisma uzņēmēji iebilst pret atvieglotu noteikumu piemērošanu tā sauktajām zemo cenu aviokompāniju darbībai Latvijas tirgū. Tiek norādīts, ka šo lidsabiedrību ienākšana Latvijas tūrisma tirgū ir atbalstāma, bet ne uz citu aviopārvadātāju rēķina.

Savukārt Ministru prezidenta biedrs Ainars Šlesers (LPP) iepriekš paudis gatavību ierosināt "zemo cenu aviokompāniju" ienākšanas izskatīšanu Ministru kabinetā.

KomentāriCopyTelegram Draugiem X Whatsapp