«Lattelecom» biznesam cer sniegt visaptverošu IT servisu

LETA
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Evija Trifanova/LETA

SIA «Lattelecom» biznesa klientiem cer sniegt visaptverošu informācijas sistēmu ieviešanas un uzturēšanas pakalpojumus, palīdzot uzņēmumiem samazināt izmaksas par informācijas tehnoloģiju (IT) izmantošanu.

To sarunā ar biznesa portālu «Nozare.lv» teica «Lattelecom» padomes priekšsēdētājs Gatis Kokins.

Kokins norādīja, ka īpaši krīzes laikā uzņēmējiem ir jāattīsta pamatbizness, nevis jāvelta pūles savu IT sistēmu uzturēšanai un apkopei.

«"Lattelecom» priekšrocība ir tā, ka daudziem lielajiem uzņēmumiem varam piedāvāt pilnu servisu, tas ir, ne tikvien telefonu un datu pārraidi, bet arī datu apstrādi un uzņēmumu vadības sistēmu pakalpojumus. Uzņēmuma pamatkompetences ir «SAP» (globāls vācu uzņēmumu vadības programmatūras ražotājs) un «Oracle» (līdzīga kompānija ar bāzi ASV),» sacīja Kokins.

IT sistēmu uzturēšanu un ieviešanu piedāvā «Lattelecom» meitas uzņēmums «Lattelecom Technology», bet citus biznesa procesus, kas izmanto informācijas sistēmas (zvanu centrus u.tml.) kā ārpakalpojumus, piedāvā «Lattelecom BPO».

Kokins arī pieļāva, ka nākotnē «Lattelecom» varētu biznesa klientiem piedāvāt attālinātu datu glabāšanu un apstrādi jeb «cloud computing». Tas nozīmē, ka biznesa lietotāja dati un datu apstrādes programmatūra tiek glabāta cita uzņēmuma (šajā gadījumā «Lattelecom») datu centros un ir pieejama caur internetu un/vai īpašu privāto datu pārraides tīklā (virtual private network/VPN) datu pārraides saikni.

«Lattelecom» Biznesa procesu atbalsta dienesta direktors Ģirts Bērziņš jau 2009.gada pavasarī «Nozare.lv» videoblogā teica, ka uzņēmums savām iekšējām vajadzībām sācis ieviest «cloud computing» paveidu. To sauc par virtualizāciju (virtualization) un tā izpaužas, maksimāli sakoncentrējot datu apstrādes procesus uz esošo serveru un citu datu mašīnu skaitu. Piemēram, e-pasta serveri un interneta adrešu (DNS) serveri, kas agrāk bija atsevišķi «dzelži» ar vidēju vai pat mazu savas tehniskās jaudas noslodzi, uzliek uz viena fiziska servera, daudz apjomīgāk izmantojot tā kapacitāti.

«Lattelecom» gadījumā virtualizācija izpaudīsies daudzu procesu pārcelšanā no darbinieku galda datoriem uz centralizētiem resursiem, šos datorus aizstājot ar energoefektīvākiem termināliem jeb tā sauktajiem «plāniem klientiem» («thin client» - pamatā displejs un klaviatūra ar peli bez jaudīga procesora un cietā diska atmiņas bloka), kas pieslēgti virtuālajam serverim ar lietotājam vajadzīgo programmatūru un datiem.

No Bērziņa un Kokina teiktā izriet, ka «Lattelecom» šādu risinājumu varētu piedāvāt, ārējiem klientiem ieviešot attiecīgas sistēmas vai arī iznomājot jaudu «Lattelecom» uzturētā «datu mākonī».

Vienlaikus Kokins atgādināja, ka «jāsaprot, ka «Lattelecom» ir publisku pakalpojumu sniedzējs un vēl ilgi tā lielākā un redzamākā daļa būs saistīta ar mājsaimniecībām».

Mājsaimniecību jeb privātpersonu tirgū «Lattelecom» galvenokārt piedāvās izklaides un informatīvos pakalpojumus - interaktīvo televīziju internetā un virszemes apraidē, kā arī dažāda veida interneta pieslēgumus, kam piedevām nāk fiksētā telefona līnija ar bezmaksas sarunām «Lattelecom» tīklā.

KomentāriCopyTelegram Draugiem X Whatsapp

Tēmas

Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu