Pēc Jaroslavļā notikušās katastrofas, kur traģiski avarēja lidmašīna «Jak-42» un bojā gāja 44 cilvēki, mediji steidz uzklausīt daudzus aviācijas nozarē iesaistītos. Piemēram, Sankt-Pēterburgas portāls «Online812» no kāda Kamčatkas pilota Sergeja uzzināja dažus faktus.
Pilots Krievijā atklāj: kļūt par pilotu vislētāk Latvijā un Lietuvā
Sergejs stāstījis: «Par pasažieru lidmašīnas pilotu var kļūt divos veidos. Pirmais - jau novecojis: mācīties piecus gadus akadēmijā, kur pēc trešā kursa vadošās aviokompānijas rauj aiz rokas, aicinot stažēties. Pabeidzot piekto kursu, tu jau esi otrais pilots, bet pamācoties vēl - jau pirmais».
«Otrā iespēja - iestāties kādā mazā avioklubā un nolidot 250 stundas. Vislētāk to darīt ir Lietuvā vai Latvijā. Tas izmaksās aptuveni pusmiljonu rubļu (apmēram 8700 tūkstoši latu). Ar šādu nolidoto stundu skaitu var tikt strādāt reģionālā aviokompānijā. Padzenās vēl pusgadu uz trenažiera, lai noslīpētu iemaņas, lidojot ar konkrētu lidmašīnas modeli, un tad debesīs - vadāt pasažierus,» pastāstīja pilots.
Kā stāsta Sergejs, nabadzīgās aviokompānijās pilotu brīdina uzreiz - «lidmašīna būs veca, viss atkarīgs no tevis». «Savukārt bagātās sēdina pie «Airbus» «ruļļiem» - tam vairs nav vajadzīgs pilots, bet lidojuma programmētājs, kurš datorā ievada visus datus un elektronika visu izdara pati,» pastāstīja par nozari informētais pilots.