«Audi» iepazīstina ar «RS 5 Cabriolet» (1)

Apollo.lv
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Publicitātes foto

Četrvietīgais kabriolets ar viegla auduma jumtu vilina ar vienreizēju elegances un spēka apvienojumu. Automobiļa 4.2 FSI augstu apgriezienu uzlabotā V8 dzinēja jauda sasniedz 331 kW (450 ZS). Tas augsta līmeņa sporta auto no nulles līdz 100 km/h palīdz ieskrieties 4,9 sekundēs.

Modelī «RS 5 Cabriolet Audi» dinamika ieņem īpaši skaistu formu, kas izpaužas automašīnas sānu profilā ar perfekti līdzsvarotām proporcijām un asām detaļām. Rāmis matēta alumīnija izskatā ieskauj sešstūru viengabala resti ar sporta RS 5 logo, un spīd antracītā. Ķīļa formas lukturi ar viļņveidīgām apakšējām malām rāda gaismu ar ksenona plus lampām un LED līnijām, kopā veidojot tuvās gaismas. Lielas gaisa ieplūdes lūkas iestiprinātas dīvainas formas priekšējā spoilerī ar sašķeltiem galiem.

Aizmugures lukturos spīd elegantās LED gaismas līnijas, kas darbojas bez jebkādām parastajām kvēlspuldzēm. Arī aizmugurējais bamperis pārveidots, gluži tāpat, kā gaismas; tagad tā difuzors atrodas daudz augstāk, un uzmontētā caurumotā plāksne satur divus lielus eliptiskos izplūdes sistēmas izpūtējus. Lai nodrošinātu labāku piespiešanas spēku, uz bagāžas nodalījuma vāka uzmontēts smalks, matēts oglekļa spoileris; to iespējams nokrāsot arī virsbūves krāsā.

Audi RS 5 kabriolets ir 4,649 mm (15,25 pēdas) garš, 1,860 mm (6,10 pēdas) plats un 1,380 mm (4,53 pēdas) augsts, un tā riteņu bāze ir 2,751 mm (9,03 pēdas). Pieejamas pavisam astoņas virsbūves krāsas - monohromā, četras krāsas ar metālikas un pērļu efektu un trīs krāsas ar kristāla efektu. Mīkstais jumts pieejams melnā, pelēkā, sarkanā vai brūnā krāsā. Kā papildaprīkojumu Audi piedāvā uzstādīt matēta alumīnija stila paketi, kā arī dzinēja nodalījuma dizaina paketi, izmantojot stiprinātus oglekļa šķiedru polimēra (CFRP) materiālus. Automašīnas aerodinamikas pretestības koeficients ir 0,34; zem virsbūves piestiprinātie paneļi sniedz būtiskus uzlabojumus aerodinamikas jomā.

Audi RS 5 Cabriolet interjers veidots melnā krāsā, bet iekšējo mīkstā pārseguma ieliktni var pasūtīt kā papildaprīkojumu zvaigžņu sudraba krāsā. Izsmalcināti hroma akcenti, nepietiekami novērtētie ļoti spīdīgie melnie griezumi un oglekļa inkrustācijas uzsver automobiļa dinamisko izskatu.

RS 5 Cabriolet dzinējspēku nodrošina augstu apgriezienu dabīgi uzlabotais V8 dzinējs ar FSI tiešo degvielas iesmidzināšanu. Tā 4,163 kubikcentimetru lielais tilpums izdod 331 kW (450 ZS) jaudu pie 8250 apgriezieniem minūtē un nodrošina maksimālo griezes momentu 430 Nm starp 4000 un 6000 apgriezieniem. 4.2 litru FSI ar sarkani krāsotu cilindru galvu apklāj to, kas ar rokām salikts Ģēras rūpnīcā Ungārijā un sasniedz 79.5 kW (108.1 ZS) jaudu uz litru motora tilpuma, tādējādi katram zirgspēkam jāizkustina 4267 kg (9.41 mārciņas) automašīnas svara. Dzinējs ar garu virzuļu gājienu un alumīnija karteri elpo brīvi; izpūtēja vārsti nodrošina mainīgu skanīgu akustisko fonu. Audi kā papildaprīkojumu piedāvā arī sporta izplūdes sistēmu ar melnu izpūtēja rotājumu.

Audi RS 5 Cabriolet no stāvoša stāvokļa līdz 100 km/h ieskrienas 4,9 sekundēs. Automašīnas maksimālais ātrums ierobežots līdz 250 km/h; pēc klienta lūguma Audi to var paaugstināt līdz 280 km/h. Jaudīgā V8 dzinēja kombinētais degvielas patēriņš ir 10,9 l/100 km. Tā cilindru korpusi un ķēdes piedziņa optimizēti tā, lai berzi samazinātu līdz minimumam, un eļļas sūknis tiek darbināts tikai tad, kad tas ir nepieciešams.

Duālā sajūga transmisija, kā RS 5 Cabriolet septiņu pakāpju «S tronic» ir ievērojama ar tās augsto efektivitāti, kas šajā modelī ir vēl vairāk uzlabota ar garu augstākā pārnesuma gājienu. Mainot darbināmos sajūgus, ātrumu pārslēgšana notiek tik viegli un laideni, ka to knapi iespējams pamanīt. Autovadītājs var ieslēgt septiņu pakāpju «S tronic» pārnesumkārbu automātiskajā D vai S programmā vai arī viņš/viņa var manuāli pārslēgt ātrumus ar sviru vai uz stūres uzmontētajām lāpstiņām. Braukšanas uzsākšanas kontroles funkcija ir noderīgs palīgs kustības sākšanai sacensībās. Tā nodrošina optimālu braukšanas uzsākšanu, atlaižot sajūgu un noturot dzinēja apgriezienus vispiemērotākajā ātrumā.

Pastāvīgā pilnpiedziņas «quattro» sistēma sniedz RS 5 Cabriolet izšķirošas priekšrocības pretslīdes un stabilitātes ziņā. Tās tehnoloģiskais centrs, vainagzobrata centra diferenciālis, ir viegls un kompakts. Normālā braukšanas režīmā tas sadala griezes momentu starp priekšējo un pakaļējo asi proporcijās 40:60; ja nepieciešams, tas priekšējai asij šo proporciju var palielināt līdz 70 procentiem vai arī aizmugurējai asij - līdz 85 procentiem. Centra diferenciāļa darba uzdevumus pabeidz griezes momenta pārnesējs - inteliģents datorizēts risinājums.

Kā papildaprīkojumu Audi piedāvā uzstādīt sporta diferenciāli, kas aktīvi sadala jaudu starp pakaļējiem riteņiem, izmantojot divus savietotus pārnesumus. Būdams ideāls pilnpiedziņas sistēmas papildinājums, tas RS 5 Cabriolet piespiež noturēties līkumā vadāmā ātrumā, jau no paša sākuma pretojoties jebkādām darbībām, kas varētu izraisīt pārmērīgu vai nepietiekamu stūres pagriešanu.

Četrvietīgā kabrioleta šasija demonstrē augsta līmeņa tehnisko sarežģītību. Daudzas piecu šarnīru priekšējās amortizācijas sistēmas sastāvdaļas un pašregulējošā trapecveida saišu aizmugurējā amortizācijas sistēma izgatavota no alumīnija. No ātruma atkarīgajā stūres pastiprināšanas sistēmā tiek izmantota elektromehāniskā piedziņas iekārta, kas nodrošina tiešu un jūtīgu reakciju uz stūrēšanu un darbojas ļoti efektīvi. Virsbūve atrodas par 20 mm zemāk nekā Audi A5 kabrioletam; tās balsti ir stingrāki, bet stabilizatora stieņi ir lielāki un izturīgāki. Standarta aprīkojumā automašīnai ir pulēti desmitspieķu alumīnija imitācijas diski, kuru izmērs ir 9 J x 19, ar 265/35 riepām; kā papildaprīkojums pieejami 20-collu riteņi trīs dažādās pievilcīgās versijās ar 275/30 riepām.

Bremžu sistēmā tiek izmantoti iekšēji ventilētie un perforētie diski ar viļņainu dizainu un samazinātu svaru; priekšējo disku diametrs ir 365 mm (14,37 collas). Berzes gredzenu viļņveidīgā ārējā kontūra samazina masu zem atsperes kopumā par aptuveni trim kilogramiem (6,61 mārciņas). Lai piestiprinātu diskus pie alumīnija bremžu uzlikām, tiek izmantotas tapas - koncepcija, kas aizgūta no motosporta. Bremžu balsti nokrāsoti melnā krāsā; priekšējās bremzes darbojas ar astoņiem virzuļiem katra. ESC stabilizēšanas sistēmai ir sporta režīms, un to iespējams pilnībā atslēgt. Kā papildaprīkojumu Audi piedāvā automašīnas ar stiprinātiem oglekļa šķiedru keramiskajiem priekšējiem diskiem un sešu virzuļu balsti.

Audi RS 5 Cabriolet tiek piedāvāts ar bagātīgu bāzes aprīkojumu. Tas ietver parkošanās sistēmu plus, vadītāja un priekšā sēdošā pasažiera sēdekļu apsildi, automātisko drošības jostas padevi, vēja novirzītāju, apgaismojuma paketi, vadītāja informācijas sistēmu ar atpūtas ieteikumu opciju un visaptverošu ierobežojumu sistēmu paketi. Auto apgāšanās gadījumā aiz aizmugurējo sēdekļu galvas balstiem augšup izslīd izturīgas alumīnija plāksnes. Sporta un luksusa opcijas ietver trīspakāpju galvas līmeņa apsildi, «ērto atslēgu», tālo gaismu asistentu, adaptīvo apgaismojumu un trīs zonu luksusa automātisko gaisa kondicionieri.

Multimediju jomā Audi piedāvā plašu modulāro mezglu sistēmu; pašā augšgalā te atrodas MMI navigācija plus, kas ietver apjomīgu cieto disku, DVD diskdzini un septiņu collu krāsu monitoru. Ideāls papildinājums ir Audi savienojums ar automašīnas tālruni, kas RS 5 Cabriolet savieno ar internetu. Audi pieslēgums pasažieriem ļauj brīvi sērfot globālajā tīmeklī caur integrēto WLAN tīklu, izmantojot mobilās sakaru iekārtas. Vadītājam no Audi pieslēguma pieejami arī pieskaņoti tiešsaistes pakalpojumi - tie svārstās no Audi tiešsaistē sniegtās informācijas par satiksmi līdz Google Earth images un Street View.

Vācijā Audi RS 5 Cabriolet piegāde klientiem sāksies 2013.gada sākumā, automašīnas sākuma cena būs 88 500 eiro.

Komentāri (1)CopyTelegram Draugiem X Whatsapp

Tēmas

Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu