Latvijas «Gada Auto 2013» pretendents «Opel Zafira Tourer» (7)

Apollo.lv
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: © GM Company

«Zafira» - vārds, kurš «Opel» un «GM» modeļu klāstā parādījās pirms 13 gadiem. Toreiz «Flex7» sēdekļu sistēma (piecas pastāvīgas vietas + divi bagāžnieka grīdā paslēpjami papildus sēdeklīši) bija absolūts jaunums, revolūcija, kura nekavējoties deva spožus rezultātus tirgū. Tā bija koncepcija, kuru jau ilgi bija gaidījušas lielas ģimenes, uzņēmumi, kuriem vajadzīgs universāls, ietilpīgs, bet joprojām mazus gabaritus un pilsētai nepieciešamu veiklību saglabājošs auto.

Šī gadsimta sākumā «Zafira» viegli ieņēma vietu arī Latvijas MPV (multi purpose vehicle) tirgū, piekāpjoties vien «Renault Megane Scenic». 2005.gadā klajā nāca «Zafira B» - nedaudz lielāka par priegšgājēju, un 2006., 2007.gadā tā pārdošanas apjomos «Scenic» pārliecinoši pārspēja. Lai gan - vieglas dominantes gadi jau bija aiz muguras. Daļu «Zafiras» pircēju «Opel» sev atņēma pats - ar mazāko «Meriva». Daļu atņēma citu ražotāju miniveni, kuru skaits strauji auga, kā «Toyota Corolla Verso», «Škoda Roomster», «Ford C», «S-Max» un «VW Touran». 2009.-2011.gadu «Zafirai» vairs nevar uzskatīt par izcili veiksmīgu.

Kompānijas trešā modifikācija «Zafira Tourer», kura ir mazliet lielāka arī vizuāli pievilcīgāka. Dizaineru veiksme vai neveiksme - katrs spriedīs pats. Ērtības un ietilpība neapšaubāmi augušas un sasniedz klases lielākā pārstāvja «Ford S-Max» līmeni. Iespējamā papildaprīkojuma līmenis visaugstākais, protams, to visu izmantojot cena var pat divkāršoties pret joprojām demokrātisko bāzes līmeni - no 20 300 eiro. Dzinēju izvēle: kā jau «Opel» ir plaša, līdz pat dīzeļa motoram ar automātisko ātrumkārbu, kurš pie mums ļoti pieprasīts.

Atis Jansons: «Zafira» kopš pirmsākumiem bijusi ar sportisku raksturu. Laikam vainīga šasijas donore «Astra», kuras vadāmība ir gandrīz vai labākā visā plašajā kompaktklasē. Viegli, precīzi, patīkami, ar nelielu uz draiskulībām provocējošu piedevu. Ar jaudīgākajiem motoriem un zemprofila riepām šo «ģimenes karieti» var līkločos dzīt tā, ka bagāžniekā ietupināts suns laimīgs nebūs. Var, bet nez vai vajag, jo smaguma centrs tomēr augstāks, un jebkura kļūdiņa var maksāt dārgi. Labi, ka auto iespējams komplektēt arī ar normālāka izmēra riteņiem (mazākais mērs 205/55 R16). Arī dzinēju droši var ņemt no «tievā gala» - jebkurš no piedāvātajiem Latvijas apstākļos būs pietiekami ātrs. Ja plānoti relatīvi mazi gada nobraukumi, es pat ņemtu benzīnu, ar turbīnu - šie motori ir kā «divi vienā», klusi un ekonomiski rāmi ripinot, ar raķetes spēku, kad nepieciešams.»

Andra Līviņa, «Opel SEE» mārketinga vadītāja Baltijas valstīs: «Opel Zafira Tourer» ir visīstākais ģimenes auto. Tas ir ērts, funkcionāls un ļoti viegli vadāms. Vienlaikus tas iemieso visus jaunākos «Opel» inženiertehniskos, dizaina un komforta sasniegumus un ir jaunākais «Opel» modelis, kas šobrīd pieejams Latvijā. «Zafira Tourer» ir īstais auto, lai dotos tuvākos un tālākos ceļojumos, gan pa Eiropas ātrgaitas maģistrālēm, gan pa Latvijas lauku grants ceļiem. Vadot šo automašīnu, jūs variet būt pilnīgi pārliecināti, ka jūsu lielākie dārgumi, t.i.pasažieri, jūtas ērti un izbauda braucienu. Viegla mūzika, kāds kārums un atspridzinājums ceļam, un līgans un bezrūpīgs ceļojums ar «Opel Zafira Tourer» var sākties.»

Komentāri (7)CopyTelegram Draugiem X Whatsapp

Tēmas

Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu