«Audi» jaunais «A3 Sportback» - vieglāks un ekonomiskāks

Apollo.lv
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Publicitātes foto

«Audi» prezentē jauno «A3 Sportback», kas ir sportisks, daudzpusīgs un moderns. Pateicoties īpaši maza svara konstrukcijas tehnoloģijai, kompaktais piecdurvju modelis ar plašo bagāžas nodalījumu sper soli uz priekšu automobiļu svara jomā. Dzinēji ir jaudīgi un efektīvi.

«Audi» īpaši maza svara dizaina principi jau sen ir bijuši stabils zīmola pamats. Tie ļāvuši samazināt jaunā «A3 Sportback» svaru par 90 kilogramiem salīdzinājumā ar iepriekšējo versiju. Komplektācijā ar 1,4 l TFSI dzinēju piecdurvju modeļa pašmasa (bez autovadītāja) ir vien 1205 kilogrami.

Pateicoties papildu 58 milimetru riteņu garenbāzes garumam, «A3 Sportback» piedāvā plašu vietu aizmugurējās sēdvietās un vieglu iekāpšanu trīs pieaugušajiem. Automobilī ir arī par pāris milimetriem lielāks griestu augstums un plašāka kāju telpa kā tā priekšgājējā.

Sākotnēji «Audi» piedāvā jauno «A3 Sportback» ar viena TDI dzinēja un divu TFSI dzinēju izvēli. Nedaudz vēlāk sekos divi dīzeļdegvielas un viens benzīna dzinējs. Tie apvieno vairākas efektivitātes tehnoloģijas - tiešo degvielas iesmidzināšanu, turbokompresoru, novatorisku karstuma pārvaldības sistēmu un start-stop sistēmu. Degvielas patēriņš salīdzinājumā ar iepriekšējo versiju vidēji ir samazināts par aptuveni 10 procentiem.

1,6 l TDI dzinējs ir visefektīvākais modeļu klāsta dzinējs. Kompaktais dīzeļdegvielas agregāts, kam raksturīga minimāla iekšējā berze, komplektācijā ar manuālo transmisiju vidēji patērē vien 3,8 litrus degvielas uz 100 kilometriem. Tas atbilst 99 gramiem CO2 izmešu uz kilometru.

Jaunizstrādātais 2,0 l TDI dzinējs ar balansējošajām vārpstām, kas tagad rotē dzinēja karterī, pieejams divās versijās. Ar 110 kW (150 ZS) jaudas un 320 Nm griezes momenta dzinēju aprīkots priekšējo riteņu piedziņas. Vidējais degvielas patēriņš ir vien 4,2 litri uz 100 kilometriem, kas atbilst 108 gramiem CO2 izmešu uz kilometru.

2,0 l TDI dzinēja jaudīgākā versija piedāvā 135 kW (184 ZS) jaudu un 380 Nm griezes momentu. Tā vidējais degvielas patēriņš 4,3 litri uz 100 kilometriem un 111 grami CO2 izmešu uz kilometru.

Nedaudz vēlāk būs pieejams 1,2 l TFSI dzinējs, kas, pateicoties tā alumīnija dzinēja karterim, nodrošina mazu svaru un minimālu berzi. Tas attīsta 77 kW (105 ZS) jaudu un 175 Nm griezes momentu.

Otra 1,4 l TFSI dzinēja versija, kas būs pieejama nedaudz vēlāk, attīsta 103 kW (140 ZS) jaudu un 250 Nm griezes momentu. Tā ir aprīkota ar novatorisko COD (cylinder on demand) sistēmu, kas pie zemas un vidējas slodzes, kā arī ripojot tukšgaitā, deaktivizē otro un trešo cilindru. Jaudīgā 1,4 litru dzinēja vidējais degvielas patēriņš ir 4,7 litri uz 100 kilometriem, CO2 izmešu daudzums ir vien 110 grami uz kilometru.

Jaunais 1,8 l TFSI dzinējs, kas ir klāsta jaudīgākais benzīna dzinējs, attīsta 132 kW (180 ZS) jaudu un 250 Nm griezes momentu. Tas apvieno FSI tiešo degvielas iesmidzināšanu ar netiešo degvielas iesmidzināšanu un izmanto «Audi» vārstu pacēluma laika sistēmu, lai pēc nepieciešamības mainītu vārstu pacēlumu. Izplūdes kolektors ir iebūvēts cilindra galvā - līdzīgs risinājums tiek izmantots arī divos mazākajos TFSI dzinējos.

«Audi» ātri paplašinās automobilim «A3 Sportback» pieejamo dzinēju klāstu. Tas ietvers dinamisko S modeli un papildu augstas efektivitātes, zema izmešu daudzuma versijas. 2013. gadā debiju piedzīvos 81 kW (110 ZS) jaudas TCNG dzinējs, kas darbosies ar «Audi» e-gāzi - tā ir degviela, ko ražo pats «Audi», izmantojot ilgtspējīgas metodes. Vispusīgās analīzēs tika pierādīts, ka «A3 Sportback» TCNG dzinēja CO2 izmešu daudzums ir zem 30 g/km. 2014. gadā sekos «A3 Sportback e-tron» ar jaudīgu plug-in hibrīdpiedziņu.

Visi dzinēji jaunajā «Audi A3 Sportback» tiek kombinēti ar manuālu 6-pakāpju transmisiju. Papildu aprīkojumā visiem dzinējiem ir pieejama arī S tronic transmisija. Atkarībā no versijas divsajūgu transmisija pārslēdzas starp sešiem vai septiņiem pārnesumiem ātri un gandrīz nejūtami.

KomentāriCopyTelegram Draugiem X Whatsapp

Tēmas

Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu