SM: Par neveiksmīgā vilcienu līguma riskiem atbildība jāuzņemas PV valdei (13)

LETA
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Ieva Čīka/LETA

Visi finanšu riski, kas saistīti ar neveiksmīgo jauno vilcienu iepirkuma līgumu, ir jāuzņemas AS «Pasažieru vilciens» (PV) valdei, kas bija atbildīga par līguma slēgšanu, uzskata Satiksmes ministrija (SM).

Kā biznesa portālam «Nozare.lv» norādīja ministrijā, «sarunas notika starp divām pusēm - PV un Spānijas kompāniju «Construcciones y Auxiliares de Ferrocariles S.A.» (CAF) - un par to iznākumu var atbildēt tikai minētās puses».

Uz jautājumu, vai SM uzskata, ka Latvijai nedraud finanšu riski saistībā ar CAF iepirkuma līgumu, ministrijā norādīja, ka PV valde, kas ir atbildīga par līguma slēgšanu, esot apliecinājusi, ka juridiski tas nav stājies spēkā.

Patlaban ministrijā arī nevar informēt, kur tieši tiks novirzīts minētajam vilcienu projektam paredzētais finansējums, jo tek gaidīti priekšlikumi. Taču esot skaidrs, ka uz valdību tiks virzīti tādi priekšlikumi, kas sekmēs Satiksmes ministrijas pārziņā esošā ES fondu finansējuma apguvi pilnā apmērā transporta nozarē.

Kā ziņots, PV vakar sagatavoja SM pieprasīto ziņojumu, kurā esot sīki aprakstīta visa sarunu gaita, īpašu uzmanību pievēršot dokumentu apritei un sarunu procesam pēdējās dienās, lai «kapitāldaļu turētāja rīcībā būtu visplašākā informācija par valdes darbu, risinot sarunas par līguma grozījumiem ar CAF,» skaidro PV.

PV valde ziņojumā SM ir izteikusi arī viedokli par iepriekšējās uzņēmuma valdes darbu, taču, kamēr kapitāldaļu turētājs - SM amatpersonas - ar šo informāciju nav iepazinušās, PV publiski to neizpauž, jo šī informācija, pirmkārt, esot domāta kapitāldaļu turētājam.

Kā ziņots, 3.oktobra naktī tika paziņots, ka vienošanās starp PV un CAF par jauno vilcienu iegādi nav panākta.

Vērienīgāko iepirkuma konkursu Latvijā PV izsludināja 2009.gada decembra sākumā. 2011.gada martā Eiropas Komisija apstiprināja ES Kohēzijas fonda (KF) lielo satiksmes nozares projektu par Rīgas piepilsētas dzelzceļa pasažieru pārvadājumu sistēmas modernizāciju un dīzeļvilcienu ritošā sastāva atjaunošanu, un no projekta kopējām izmaksām KF finansējums ir 100 miljoni latu.

Jauno 34 elektrovilcienu un septiņu dīzeļvilcienu iepirkuma iegādes kopējās izmaksas tika plānotas 144 miljonu latu apmērā, no kuriem ES fondu finansējums būs 100 miljoni latu, bet PV līdzfinansējums šī projekta īstenošanai būs 44 miljoni latu. Savukārt otra līguma daļa paredzēja šo vilcienu uzturēšanu 30 gadu periodā. Kopumā līguma vērtība bija 610,76 miljoni eiro (429,24 miljoni latu). Jaunajiem vilcieniem bija jābūt saražotiem līdz 2015.gada augustam.

Komentāri (13)CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu