«Volvo Trucks» ievieš sadursmes brīdinājuma sistēmu ar ārkārtas bremzēšanu (5)

Apollo.lv
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Ekrānuzņēmums

«Volvo Trucks» ir izstrādājis sadursmes brīdinājuma sistēmu ar ārkārtas bremzēšanu - mūsdienīgu ārkārtas bremzēšanas sistēmu apvienojumā ar sadursmes agrīno brīdināšanas sistēmu, lai novērstu neuzmanības izraisītus smagus satiksmes negadījumus.

Ietriekšanās transportlīdzekļu aizmugurē veido ievērojamu daļu no ceļu satiksmes negadījumiem. Lai risinātu šo problēmu, «Volvo Trucks» ir izstrādājis sadursmes brīdinājuma sistēmu ar ārkārtas bremzēšanu - pilnveidotu ārkārtas bremzēšanas sistēmu, kurā iekļauta arī sadursmes agrīnā brīdināšanas sistēma. Šī bremzēšanas sistēma, kura ir pieejama jaunās sērijas «Volvo FH» automašīnām, ir izstrādāta, lai palīdzētu autovadītājam izvairīties no ietriekšanās citu transportlīdzekļu aizmugurē vai lai samazinātu traumu smagumu.

«Mēs sākām ar jautājumu - kāds ir patiesais iemesls?. Atbilde - neuzmanība. Ja jūs nepārtraukti sekotu satiksmes situācijai transportlīdzekļa priekšā, jums šāda sistēma nebūtu vajadzīga,» skaidro Karls Johans Almkvists (Carl Johan Almqvist), «Volvo Trucks» Satiksmes un produktu drošības nodaļas direktors.

Jaunajā sistēmā ir iekļauts radars un kamera. Kopīgi izmantojot abas ierīces, ir iespējams identificēt priekšā esošos transportlīdzekļus un noteikt attālumu līdz tiem. Sistēma ir izveidota tā, lai varētu noteikt gan nekustīgus, gan kustībā esošus transportlīdzekļus, un tā spēj novērst sadursmi ar kustīgu šķērsli, ja ātrumu starpība sasniedz pat līdz 70 km/h. Līdzko sistēma fiksē transportlīdzekli, kurā kravas automašīna ietrieksies, braucot ar izvēlēto ātrumu, vējstiklā tiek nepārtraukti iedegts sarkans indikators, lai pievērstu autovadītāja uzmanību situācijai uz ceļa.

«Mēs nevēlamies autovadītāju vietā pārņemt transportlīdzekļa vadīšanu, jo mēs ticam, ka viņi pilnīgāk novērtēs situāciju un atbilstoši rīkosies, lai drošā veidā apbrauktu transportlīdzekli,» stāsta Almkvists.

Tomēr, ja netiks reģistrēta autovadītāja tūlītēja rīcība, piemēram, virziena izmainīšana vai bremzēšana, sistēma gaismas indikatoru ieslēgs mirgojošā režīmā, kā arī ieslēgs pīkstošu skaņas signālu. Ja joprojām netiks reģistrēta nekāda reakcija, sistēma laideni iedarbinās bremzes. Ja tādā veidā no sadursmes nebūs iespējams izvairīties, sistēma aktivizēs ārkārtas bremzēšanas sistēmu un darīs visu iespējamo, lai pilnībā apstādinātu kravas automašīnu.

«Vairumā gadījumu sākotnējie brīdinājuma signāli piesaista autovadītāja uzmanību. Un retos gadījumos, kad tā nenotiek, ārkārtas bremzēšanas sistēma tomēr novērsīs bīstamo sadursmi,» skaidro Almkvists.

Saskaņā ar likumdošanas prasībām Eiropā visas jaunās kravas automašīnas būs obligāti jāaprīko ar ārkārtas bremzēšanas sistēmu, sākot no 2015. gada novembra.

Komentāri (5)CopyTelegram Draugiem X Whatsapp

Tēmas

Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu