Dinamika visā savā skaistumā - «Audi» RS 7 «Sportback» (4)

Apollo.lv
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Publicitātes foto

Vācijas autoražotājs paplašina savu RS modeļu klāstu ar RS 7 «Sportback», kas debitē šī gada Detroitas auto izstādē.

Lielajā piecdurvju kupejas tipa automobilī izmantots 4,0 litru TFSI dzinējs, kas attīsta 560 zirgspēku jaudu. Ātruma uzņemšanai no nulles līdz 100 km/h nepieciešamas vien 3,9 sekundes, turklāt pēc klienta pieprasījuma iespējams deaktivizēt ātruma ierobežotāju, lai varētu sasniegt maksimālo ātrumu 305 km/h. Pie dzinēja ātruma no 1750 līdz 5500 apgriezieni minūtē ir pieejams pastāvīgs 700 Nm griezes moments. Neskatoties uz šo iespaidīgo veiktspēju, «Audi» RS 7 «Sportback» vidēji patērē vien 9,8 litrus degvielas uz 100 kilometriem.

Tā kā augsto apgriezienu četru litru dzinējs tika izstrādāts zemām slodzes maiņām un plūsmas zudumiem, tas attīsta šo jaudu ātri un nekavējoties. Cilindru galvu izplūdes atveres atrodas to iekšpusē, bet ieplūdes atveres - ārpusē. Abi «twin-scroll» tipa turbokompresori, kas attīsta līdz pat 1,2 bāru relatīvo virsspiedienu, kopā ar starpdzesētāju ir uzstādīti V veida spraugā starp cilindru līnijām. Tādējādi gāzes pārvaramais attālums ir ļoti īss, un reakcija ļoti laba. Dubulta turbokompresora V8 dzinēja dinamisko raksturu veidot palīdz arī RS modeļiem raksturīgā dzinēju pārvaldība un ieplūdes sistēma bez droseles. Pārslēdzami atloki izplūdes sistēmā padara dzinēja skaņu vēl pilnīgāku, vien nospiežot pogu vai spēcīga paātrinājuma laikā. Papildu aprīkojumā «Audi» piedāvā arī sporta izplūdes sistēmu.

Inovatīvākā efektivitātes tehnoloģija jaunajā «Audi» RS 7 «Sportback» ir COD («cylinder on demand») sistēma. Pie zemas un vidējas slodzes un dzinēja ātruma tā deaktivizē otro, trešo, piekto un astoto cilindru, ar elektromehānisku aktuatoru palīdzību aizverot to ieplūdes un izplūdes vārstus. Tad 4,0 l TFSI dzinējs darbojas kā četru cilindru agregāts, līdz autovadītājs atkal nospiež gāzes pedāli spēcīgāk. Pie dzinēja darbības paaugstinātas slodzes apstākļos palielinās aktīvo cilindru efektivitāte.

Standarta komplektācijā iekļautā tiptronic transmisija ir speciāli pielāgota «Audi» RS 7 «Sportback» sportiskajam raksturam. Autovadītājs var izvēlēties D vai S režīmu vai slēgt pārnesumus pats, izmantojot pārnesumu lāpstiņas uz stūres vai transmisijas sviru, kam ir unikālais RS dizains.

Jaunais modelis standarta komplektācijā ir aprīkots ar «quattro» pastāvīgo visu riteņu piedziņu. «Audi» slavenās pilnpiedziņas sistēmas pamatā ir centrālais diferenciālis ar augstu bloķēšanās vērtību un atsevišķs eļļas dzesētājs, kas regulē tā temperatūru. Tā pēc nepieciešamības plašā diapazonā sadala jaudu starp priekšējo un aizmugurējo asi. Standarta konfigurācijā 60% jaudas tiek novadīti uz aizmuguri, 40% - uz priekšu.

Jaunais RS 7 «Sportback» ir aprīkots ar pneimatisko piekari, kas nevainojami saskan ar šī sporta automobiļa dinamisko raksturu, tādēļ tas ir sportisks, tomēr arī ērts. RS 7 adaptīvā pneimatiskā piekare pazemina virsbūvi par 20 milimetriem. Adaptīvie amortizatori, kas ir vēl viena šīs sistēmas sastāvdaļa, pielāgo piekares reakciju ceļa apstākļiem, braukšanas stilam un režīmam, kas izvēlēts «Audi drive select» sistēmā, ar kuras palīdzību autovadītājs var ietekmēt galveno automobiļa sastāvdaļu darbību vairākos līmeņos.

Komentāri (4)CopyTelegram Draugiem X Whatsapp

Tēmas

Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu