«BTA»: Divās nedēļas ir saņemta trīs mēnešu norma par bojājumiem, iebraucot bedrē (18)

Apollo.lv
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Lita Krone/LETA

Kopš februāra sākuma «BTA Insurance Company» SE jau saņēmusi trīsdesmit atlīdzību pieteikumus par transportlīdzekļu bojājumiem, kas radušies, iebraucot uz braucamās daļas esošās bedrēs. Apdrošināšanas kompānijas eksperti atzīst - parasti šādu pieteikumu daudzumu uzņēmums saņem aptuveni trīs mēnešu laikā.

Lai gan ziema vēl nav beigusies, saņemto pieteikumu skaits ir daudz lielāks, salīdzinot ar vidējiem ziemas rādītājiem iepriekšējos gados. Kompānijas speciālisti prognozē, ka, ņemot vērā ātrumu, ar kādu rodas jaunas bedres uz ielām, pieteikumu skaits šoziem turpinās pieaugt.

Piemēram, pēdējo divu nedēļu laikā pieteikto atlīdzību skaits par auto īpašnieku zaudējumiem, kas radušies bedru dēļ, jau ir divkāršojies. Vidēji tiek pieteikti divi gadījumi dienā. Saskaņā ar «BTA» datiem visvairāk (97%) atlīdzību pieteikts Rīgā, Liepājā un Daugavpilī.

«Bedru problēma ir raksturīga agram pavasarim. Taču šoziem atkala sākās agrāk nekā citus gadus, tāpēc jau ziemas vidū uz braucamās daļas ir izveidojušās dziļas bedres, un ar katru dienu pieaug apdrošināšanas sabiedrības saņemto atlīdzību pieteikumu skaits. Šogad tas sasniedzis jaunu rekordu uzņēmuma vēsturē. Ja pašvaldības un valsts neko nedarīs ceļu sakārtošanā, tad pavasarī tā jau būs sociāla problēma, jo bedru dēļ bojāto transportlīdzekļu skaits līdz ceļu seguma atjaunošanai turpinās pieaugt aritmētiskā progresijā, tai pašā laikā tikai daļai autoīpašnieku ir «Pilna servisa KASKO» vai «KASKO Bedres» apdrošināšana, kas ietver šo apdrošināšanas risku,» skaidro Iveta Rijniece, «BTA Insurance Company SE», Apdrošināšanas atlīdzību departamenta direktore

Būtiski ņemt vērā, ka bedru veidošanās rada bīstamas situācijas uz ceļiem un apdraud satiksmes dalībnieku drošību. Pēc uzņēmuma ekspertu atzinumiem situāciju uz braucamās daļas neuzlabo arī uzliktās zīmes ar stingrākiem ātruma ierobežojumiem.

Visbiežāk «KASKO Bedres» un «Pilna servisa KASKO» pieteiktie bojājumi, kas radušies, iebraucot bedrē, ir pārsistas riepas un bojāti amortizatori un atsperes, tai pašā laikā pieaug arī smagāku bojājumu īpatsvars, piemēram, salauztas asis u.tml.

«BTA» ir aprēķinājis, ka pieaug arī vidējās izmaksātās atlīdzības apmērs gadījumos, kad automašīna cietusi, iebraucot bedrē. Ja vēl 2011.gadā vidēji par vienu šāda veida negadījumu atlīdzībā tika izmaksāti aptuveni 160 lati, tad 2012.gadā šī summa pieaugusi par 25%, kas ir vidēji līdz 200 latiem par vienu negadījumu. Ja ceļi netiks laboti un atkala turpināsies, tad šogad pieaugs vidējās atlīdzības apmērs, jo bedru radītie bojājumi kļūs smagāki.

Par bedru radītiem zaudējumiem «BTA» saviem KASKO apdrošināšanas klientiem pērn atlīdzībās izmaksāja 75 000 latu. No tiem 30 000 latu izmaksāti klientiem, kuri bija iegādājušiem pakalpojumu «KASKO Bedres» Ja šādas polises nav, īpašniekam zaudējumi ir jāsedz no saviem līdzekļiem, bet pēc tam viņam ir visas tiesības vērsties pret ceļu uzturētāju, lai atgūtu naudu. Tomēr, kā rāda prakse, šādu gadījumu ir ļoti maz.

Komentāri (18)CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu