Dambja būvētais elektromobilis uz Paikspīku dosies divreiz jaudīgāks (18)

LETA
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: DriveeO, CC BY-SA 2.0

Latvijas auto konstruktori ar elektropiedziņas automašīnu arī nākamajā gadā piedalīsies leģendārajās Paikspīkas kalnā braukšanas izturības sacīkstēs, turklāt plāno savai «eO» automašīnai dubultot jaudu.

Kā ziņots, Ogrē konstruētā un autosportista Jāņa Horelika pilotētā sacīkšu mašīna «eO PP01» jūnija beigās, debitējot Paikspīkā, piedzīvoja smagu avāriju. Pirmajā sacensību sektorā Horeliks uzrādīja trešo labāko rezultātu elektromobiļu klasē starp septiņām automašīnām, tomēr otrā posma laikā viņš cieta smagu avāriju, kuras laikā automašīna apgāzās uz jumta.

«Šīs sacensības vēsturē paliks ar divām lietām - deviņkārtējā pasaules autorallija čempionāta (WRC) uzvarētāja Sebastjana Loeba sasniegto vidējo ātrumu 146 kilometriem stundā, kā arī daudzu ražotāju atgriešanos uz starta, ieskaitot «Mitsubishi», «Toyota», «Hyundai» un «Peugeot»,» izteicās Dambis.

«Elektro klasē tika demonstrēts augstākais elektroautomobiļu līmenis pasaulē. Tehnoloģiski visi elektriskie auto atšķiras, tomēr cīņa bija sekundi sekundē,» pēc debijas sacīkstēm secinājis Dambis. «Esam guvuši izcilu pieredzi un milzu datu apjomu par auto sniegumu.»

«Lai arī Horeliks piedzīvoja avāriju, viņa uzņemtais ātrums mums dotu vietu uz goda pjedestāla. Ar viņa piesaisti un sniegumu esam apmierināti, tāpēc sadarbību turpināsim,» uzsvēra konstruktors.

«Prieks, ka esmu izgājis šo projektu no sākuma līdz galam,» stāstīja pats braucējs. «Iespaidi bija grandiozi, bet ātrumu un trasi tur neesot iespējams aptvert. Trase bija ļoti bīstama un pārsteigumiem bagāta.»

«Jau no paša sākuma mums mācās virsū tehniskas problēmas, tāpēc neveicām pietiekamu treniņbraucienu skaitu,» atcerējās Horeliks. «Savukārt sacīkstēs visu noteica laika apstākļi. Visu nedēļu mūs priecēja izcili labs laiks, tomēr tieši pirms elektroauto starta sākās lietus. Mēs tam nebijām līdz galam gatavi. Tas un apstākļu sakritība radīja kļūdu un avāriju.»

Dambis uzsver, ka Latvijas pusei šis ir ilgtermiņa projekts un nākamajā gadā viss tiks turpināts.

«Jaunajam auto jau ir gatavs šasijas projekts. Ar to vēlamies saglabāt labāko jaudas un masas attiecību mūsu klasē, turklāt esošo jaudu divkāršot,» par ambiciozajiem mērķiem pastāstīja konstruktors. «Papildus nākamā gada Paikspīkas sacīkstēm plānojam doties uz Nirburgringas trasi, kur gribam uzstādīt elektroauto apļa rekordu.»

«Tāpat vēlamies rekordu sasniegt arī Paikspīkā, un tam būtu jādod pirmā vieta klasē,» nenoliedza Dambis, kurš arī atklāja, ka jau nākamā gada beigās Eiropā varētu notikt pirmās Paikspīkai ekvivalentās sacīkstes. «Plānu realizēšanai kā risinājumu redzam autoražotāju piesaisti. Darbs pie tā jau notiek.»

Paikspīkas izturības sacīkstes šogad notika jau 91.reizi. Sportisti mēroja aptuveni 20 kilometrus (12,42 jūdzes) garu distanci, kas stiepjas kalna virsotnē 4300 metrus virs jūras līmeņa.

Latvijas komanda pirms sacensībām uzsvēra, ka līdz šim elektroautomobiļi nav spējuši uzvarēt sacensību absolūtajā vērtējumā, taču īsajā un līkumotajā trasē tie pamazām kļūst par spēku, ar kuru rēķināties. Litija jonu akumulatori un elektriskie motori tehnoloģiski attīstās, kļūstot mazāki un jaudīgāki. Turklāt atšķirībā no iekšdedzes dzinējiem elektromotori nezaudē jaudu retinātā gaisā.

Izmantojot vairāku gadu desmitu motoru sporta pieredzi, Dambji jauno automobili uzprojektēja sešu mēnešu laikā. Tā konstrukcijas pamatā ir cauruļu rāmja šasija, bet oglekļa šķiedras virsbūve ir izgatavota Dānijā.

Jāņa Horelika avārija Paikspīkas sacensībās:

Komentāri (18)CopyTelegram Draugiem X Whatsapp

Tēmas

Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu