CSDD turpina veikt Vislatvijas autovadītāju miegainības mērījumus (10)

Apollo.lv
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: lecerd, CC BY-NC-ND 2.0

Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) sadarbībā ar mediķiem turpina veikt Vislatvijas autovadītāju noguruma testus. Nākamajās dienās mērījumi tiks veikti šādās «Statoil» degvielas uzpildes stacijās (orientējoši no pulksten 10:00 – 16:00):

otrdien, 3.septembrī – Slokā,

trešdien, 4. septembrī – Valmierā-2, Ausekļa ielā 26,

ceturtdien, 5. septembrī – Ķekavā,

piektdien, 6. septembrī – Dobelē,

sestdien, 7. septembrī – Bauskā,

svētdien, 8. septembrī – Lielvārdē,

pirmdien, 9. septembrī – Ādažos.

Testa laikā ar speciālas aparatūras palīdzību tiek «mērīts» autovadītāju risks iemigt pie auto stūres. Mērījums ilgst 11 minūtes un pirms tā tiek veikta anketēšana.

Interesenti noguruma pētījuma veicējus varēs atpazīt pēc DUS «Statoil» esošā anketētāja, kurš no brīvprātīgajiem pētījuma dalībniekiem apkopos nepieciešamo informāciju. Savukārt pie DUS būs automašīna – kemperis, kurā notiks pats pētījums.

Līdz šim noguruma pētījumā piedalījušies vairāk nekā 600 autovadītāju. Šīs vasaras pētījums apstiprina iepriekš veikto mērījumu rezultātus - gandrīz trešdaļai Latvijas autovadītāju tiek konstatēts paaugstināts vai pat ļoti paaugstināts iemigšanas risks. «Mērījuma laikā atsevišķi autovadītāji pat vairākas reizes piedzīvo tā dēvēto sekundes miegu. Tas liek secināt, ka kritiski liela daļa cilvēku pie stūres sēžas tik neizgulējušies vai pārguruši, ka viņu fizioloģiskais stāvoklis apdraud kā paša, tā arī citu satiksmes dalībnieku drošību», stāsta fiziologs un viens no pētījuma veicējiem Leons Blumfelds.

Par nogurumu kā problēmu autovadītāju vidū aizvien aktīvāk tiek runāts arī Eiropā. Eiropas Satiksmes drošības padomes (ETSC) izdevumā teikts, ka pārlieku liels nogurums ir bijis par iemeslu apmēram 20% ceļu satiksmes negadījumu, kuri bieži vien beidzās ar traģiskām sekām. Eiropā īpaši tiek izdalīti komerctransporta vadītāji, kuri «strādā» pie stūres, dienā nobraucot vairākus simtus kilometru. ETSC uzsver, ka nepieciešams pilnveidot komunikāciju starp auto vadītājiem un viņu darba devējiem, nolūkā uzlabot ceļu satiksmes drošību.

Komentāri (10)CopyTelegram Draugiem X Whatsapp

Tēmas

Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu