Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Latvijas ostas nespēj tikt līdzi Krievijas konkurencei

FOTO: zigurdszakis, CC BY-NC 2.0

Baltijas valstu ostu konkurentēm - Krievijas ostām Baltijas jūras austrumu piekrastē - šī gada pirmajos desmit mēnešos kopumā izdevies palielināt pārkrauto kravu apjomus galvenokārt uz Ustjlugas ostas rēķina, liecina ostu statistika.

Ustjlugas ostā pārkrauto kravu apjoms ir palielinājies par 36,2% un pārkrauti 51,42 miljoni tonnu kravu. Savukārt par 24% pieaudzis Visockas ostā pārkrauto kravu apjoms līdz 13,53 miljoniem tonnu un Kaļiņingradā - par 8,7% līdz 11,3 miljoniem tonnu.

Vienlaikus par 15% samazinājušies Primorskā pārkrauto kravu apjomi - par 15% līdz 53,73 miljoniem tonnu, bet Sanktpēterburgā - par 2% līdz 48,16 miljoniem tonnu.

Kā ziņots, šī gada pirmajos desmit mēnešos, salīdzinot ar 2012.gada analogu laika periodu, Latvijas ostu kravu apgrozījums samazinājies par 7,3% līdz 58,8 miljoniem tonnu.

2012.gadā, no janvāra līdz oktobrim, Latvijas ostu kravu apgrozījums bija 63,4 miljoni tonnu.

Šā gada pirmajos desmit mēnešos Rīgas ostā pārkrauti 29,4 miljoni tonnu, un tas ir par 2,8% mazāk nekā pērn. Ventspilī pārkrauti 24,3 miljoni tonnu, kas ir par 6,8% mazāk nekā pērn pirmajos desmit mēnešos, bet Liepājā pārkrauti 3,96 miljoni tonnu, un tas ir par 34,1% mazāk nekā pērn.

Vislielāko apgrozījumu ar 28,7 miljoniem tonnu Latvijas ostās sasniedza beramkravas, ar 20,3 miljoniem tonnu seko lejamkravas, bet ģenerālkravu apgrozījums bija 9,8 miljoni tonnu.