Izmeklētājiem izdodas noskaidrot jaunas «Germanwings» katastrofas detaļas (93)

Apollo.lv
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Reuters/Scanpix

«Germanwings» pilots Andreass Lubics pirms lidaparāta «Airbus A320» ietriekšanas kalnos uzvilka skābekļa masku un turpināja vadīt lidmašīnu pretī kalniem, vēsta britu mediji, atsaucoties uz jaunām liecībām.

Tiek vēstīts, ka lidmašīnas kapteinis Patriks Sonderhaimers pēc atgriešanās no tualetes secināja, ka pilota kabīnes durvis ir slēgtas, tādēļ viņš izmantoja lauzni, lai mēģinātu ielauzties pilota kabīnē.

Kamēr Sonderhaimers mēģināja ielauzties kabīnē, Lubics tajā brīdī uzvilka skābekļa masku un mierīgi turpināja vest lidmašīnu pretī katastrofai.

Francijas laikraksts «ParisMatch» raksta, ka izmeklētāju rīcībā ir nonācis pilnais ieraksts ar to, kas notika īsi pirms katastrofas. Ierakstā detalizēti dzirdams, kā abi piloti sarunājas un kas notiek lidojuma laikā.

Pulksten 10.10 pēc vietējā laikā dzirdams, kā Sonderhaimers saka: «Man nebija laika aiziet uz tualeti pirms pacelšanās», uz ko Lubics atbild: «Tu vari iet [uz tualeti], kad vien gribi».

Pēc 17 minūtēm lidmašīna ir sasniegusi 11.5 kilometru augstumu, un Sonderhaimers lūdz Lubicu sākt gatavoties nolaisties. Lubics izpilda prasību un saka: «Tu vari iet. Tu vari iet tagad.» Pēc minūtes dzirdams, kā Sonderhaimers atsprādzē drošības jostu un saka Lubicam: «Tu tagad kontrolē lidmašīnu», uz ko Lubics klusi atbild: «Es tā ceru…»

10.30 Lubics pilota kabīnē ir viens. Viņš ieslēdzas pilota kabīnē, un tās durvis vairāk nav iespējams atvērt no ārpuses. Lubics iestata autopilota režīmu un strauju augstuma samazināšanu.

Pēc trīs minūtēm lidmašīna sāk samazināt augstumu ar ātrumu 900 metri minūtē. Gaisa satiksmes kontrolieri ir pamanījuši problēmu un viņi vairākas reizes mēģina kontaktēties ar lidmašīnu, taču Lubics to ignorē. Kapteinis mēģina atvērt pilota kabīnes durvis, taču Lubics arī uz to nereaģē.

Minūti vēlāk lidmašīnā tiek iedarbināta trauksme, taču Lubics izliekas to nemanām. Ierakstā ir dzirdama pirmā reakcija no pasažieriem – kliedzieni un vaidi.

Lidmašīnas pilots paņem lauzni un mēģina uzlauzt durvis, taču viņam tas neizdodas. Viņš sāk kliegt: «Atver tās nolāpītās durvis!», kamēr lidmašīnas brīdināšanas sistēma vēsta, ka lidmašīnai ir jāpalielina augstumu – šo brīdinājumu Lubics ignorē, un tā vietā, lai kaut ko darītu, viņš uzvelk skābekļa masku.

10.40 ir dzirdams ļoti skaļš troksnis – lidmašīna ietriecas kalnā ar tās labo spārnu. Lidmašīnas salonā haoss – pasažieri saprot, ka ies bojā.

Jaunās notikušā detaļas kļuvušas zināmas pēc tam, kad izmeklētāju rīcībā nonācis videomateriāls, kurā nofilmēti pēdējie brīži lidmašīnā. Tāpat izmeklētājiem izdevies iegūt jaunu informāciju no melno kastu ierakstiem.

Atsaucoties uz vācu izdevumu «Bild», ar mobilo telefonu uzņemtais videomateriāls ir zemas kvalitātes, un neviens konkrēts cilvēks tajā nav atpazīstams, taču tas tiek uzskatīts par vienu no galvenajiem pierādījumiem.

Tajā dzirdams, kā pasažieri vairākās valodās lūdz Dievu, un ir dzirdami vairāk nekā trīs metāliski sitieni.

Iepriekš tika uzskatīts, ka Sonderhaimers mēģinājis uzlauzt durvis ar cirvi, taču tas neesot bijis lidmašīnā. Izdevies noskaidrot, ka lidmašīna avarējusi, ietriecoties kalnos ar ātrumu 800 km/h.

Komentāri (93)CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Aktuālākās ziņas
Nepalaid garām
Uz augšu