Skolotāju algu modelis finiša taisnē; iespējams arī negatīvs rezultāts (47)

BNS
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Ieva Čīka/LETA

Jaunais skolotāju algu modelis ir nonācis finiša taisnē, bet iznākums var būt gan pozitīvs, gan arī negatīvs, trešdien Latvijas Izglītības un zinātnes darbinieku arodbiedrības (LIZDA) padomes sēdē atzina izglītības ministre Mārīte Seile.

«Esam nonākuši finiša taisnē, kurai var būt ļoti dažādi iznākumi - gan pozitīvi, gan negatīvi,» viņa teica.

Nozares ministre atzīmēja, ka šobrīd sarunas par nākamā gada budžetu ir tikai sākušās, tādēļ pašlaik nav skaidrs, cik naudas katrai nozarei tiks piešķirta, tomēr izglītība ir noteikta par vienu no prioritātēm, tādēļ mazāk līdzekļu 2016.gadā nebūs.

Seile atzina, ka neskaitāmo prasību dēļ nākamā gada budžetā esot ļoti grūti saprast situāciju. Izglītības un zinātnes ministrija (IZM) joprojām uzstās, ka pedagogu atalgojuma jaunajam modelim 2016.gadā vajadzīgi papildus 10 miljoni eiro, bet 2017.gadā - 30 miljoni eiro.

Jau vēstīts, ka LIZDA konceptuāli devusi akceptu izstrādātajam modelim, taču joprojām no ministrijas puses gaida konkrētu rīcību saistībā ar arodbiedrības izstrādāto pedagogu algu paaugstināšanas grafiku un neatliekamajiem pasākumiem pirms modeļa ieviešanas 2016.gadā.

Tāpat jau ziņots, ka valdība vēl nav izlēmusi par papildus finansējuma piešķiršanu pedagogu jaunajam samaksas modelim.

Pedagogu atalgojums jaunajā modelī tiek rēķināts par 36 darba stundām nedēļā. Tās ietver visus pedagoga veicamos darbus mācību procesā - vidēji 24 mācību stundas, to sagatavošana, darbu labošana, konsultācijas, darbs ar vecākiem, darbs skolas attīstībā. Skolotāju atalgojums ir atkarīgs no skolēnu skaita klasē un tiek noteikts robežās no 760 līdz 1000 eiro mēnesī par vienu amata vienību. Jaunais modelis paredz lielāku atbalstu skolēniem, lai nodrošinātu izglītības kvalitātes paaugstināšanu un mazinātu nevienlīdzību pilsētu un lauku skolēnu mācību sasniegumos.

Seile iepriekš uzsvērusi, ka reformu var īstenot tikai ar papildu finansējumu.

Komentāri (47)CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Aktuālākās ziņas
Nepalaid garām
Uz augšu